Inredningstråden, del 2

Jag har massor av såna och det funkar problemfritt, åtminstone på målad strukturväv! Har inte blivit ett enda märke efter dem trots att många suttit uppe i flera år innan jag flyttat på dem. Delar dessutom på stripsen om det är små/lätta tavlor :) Använder Tesa, tror att de som finns på Ikea också är Tesa numera.

Du har ju ett jättemysigt hem!
Tack! :)

Jag ska kika på det och se om de finns på Clas Ohlsson eller Jula kanske.
 
Tack! :)
kistor är speciella tycker jag! Den här är ju handgjord, år 1811 så låter den gärna vara som den är.
Ja får kanske hämta de andra tavlorna i förrådet och se, ser lite konstigt ut om jag bara skulle sätta de här tre runt vargtavlan?
Jag vet inte hur gammal min är, men den är också handgjord. Jag har en sjörövarkista också, men den är min syster fodervärd till för att den inte bara ska stå i förrådet när den är så fin.

Ja, fler tavlor behövs om du vill ha en riktig tavelvägg, men vill du bara ha dessa så hade jag nog satt en på ena sidan vargtavlan och de andra ovanför varandra på andra sidan
 
Jag har massor av såna och det funkar problemfritt, åtminstone på målad strukturväv! Har inte blivit ett enda märke efter dem trots att många suttit uppe i flera år innan jag flyttat på dem. Delar dessutom på stripsen om det är små/lätta tavlor :) Använder Tesa, tror att de som finns på Ikea också är Tesa numera.

Du har ju ett jättemysigt hem!
Håller med, funkar 120% på målade väggar! Hade dem när jag hyrde en stuga med målade väggar, var perfekt och lämnade inte ett enda märke efter sig.

Jag provade på tapetserade väggar sen och trots att den jag köpte inte skrev att den funkade bara på målade väggar så märkte jag att det inte funkade när jag behövde flytta lite på en .... nu sitter tavlan där för evigt 😬
 
Nu har jag möblerat om här i vardagsrummet. Soffan mitt i rummet som för att dela av mellan kök och vardagsrum och TVn och TV-banken mitt emot, mot väggen där soffan tidigare stod. Har inte ändrat sedan den dag jag flyttade in för 15 månader sedan! Har lite pyssel kvar och får inte riktigt till det med mina småprylar, tex på "bordet" (det är en kista, kommer aldrig måla om den, älskar den som den är, men allt ser konstigt ut på den samtidigt som det ser tomt ut utan), på byrån och TV-bänken.... Var jag ska hänga vargtavlan vet jag inte nu heller.

Visa bifogad fil 144084
Du skulle kunna bara lyfta upp tavlan bakom teven så att den syns. De andra tavlorna skulle jag hänga om till så att de hänger på samma höjd eller tillsammans som hur @pepp har det, lite trendigt och modernt 😅

Fråga mig inte hur de ska hänga i grupp dock, jag önskar att jag begrep mig på det. Jag tyckte att jag var hur briljant som helst när jag hängde två tavlor på två olika höjder på en kortvägg över ett bord, super avancerat liksom :cool:
 
Tack! :)
kistor är speciella tycker jag! Den här är ju handgjord, år 1811 så låter den gärna vara som den är.
Ja får kanske hämta de andra tavlorna i förrådet och se, ser lite konstigt ut om jag bara skulle sätta de här tre runt vargtavlan?
Vill du göra tavelvägg, vilket absolut skulle kunna bli fint, så bör du börja med att placera ut tavlorna på golvet så att du kan flytta om och hitta balans.

Ett bra avstånd mellan tavlor är då 5-10 cm och det kan hjälpa att hålla en rätt linje i basen eller mitten, också snyggt att hålla en rät linje som man förskjuter. Nu blev det dock överkurs. ;)

Det är även bra att balansera utifrån motiv, en del tavlor ser tyngre ut än andra och även om de är vinklade åt höger eller vänster spelar roll.

Ett tips är att lägga upp motiven på golvet och sedan be om tips här med stöd av foto, om du själv tycker det är knepigt att hitta harmoni och balans.
 
Jag fick äntligen hem lite konstgjort till min läskiga vas. :nailbiting:

1000021453.jpg
 

Liknande trådar

Svar
932
· Visningar
49 888
Senast: Enya
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
529
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
475
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 790
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp