Instagram?

Nej, det verkar vanebildande till ingen nytta. Baserat på observation av tonårig dotter, ingen egen erfarenhet. Det lilla jag har sett ger mig talesättet:
"En bild är mer intetsägande än 140 skrivna tecken."
 
Nej, det verkar vanebildande till ingen nytta. Baserat på observation av tonårig dotter, ingen egen erfarenhet. Det lilla jag har sett ger mig talesättet:
"En bild är mer intetsägande än 140 skrivna tecken."
Fast många skriver ju texter till bilderna också! Om folk enbart hade lagt upp bilder hade jag inte alls tyckt det var lika kul.
 
Jag säger som så att det beror på vad man vill få ut av det. Själv har jag instagram för att följa duktiga fotografer och inspireras, samt lägga ut lite vardagsbilder och se vad kompisarna hittar på. Tittar in lite sporadiskt, har det mer som en kul grej än ett måste.
 
Jag tycker absolut att instagram är något att ha! Följer många av mina vänner samt en del otroligt duktiga fotografer.
 
En dum fråga kanske, men måste man ha en mobiltelefon med kamera för att lägga ut bilder på instagram?
Jag fotar nämligen med vanlig digitalkamera (och lägger ut bilderna på Bilddagboken och/eller Facebook).
 
En dum fråga kanske, men måste man ha en mobiltelefon med kamera för att lägga ut bilder på instagram?
Jag fotar nämligen med vanlig digitalkamera (och lägger ut bilderna på Bilddagboken och/eller Facebook).

Ja det tror jag för du måste ju ha appen på telefonen
 
Bör och bör ha... Det känner en väl bäst själv, men jag tycker absolut att det är lite småkul att dela och se ögonblicksbilder ur andras vardag (eller inte vardag) - helt enkelt. Det är ju inte alls samma som Twitter t.ex. (åtminstone inte för mig) där jag mest följer nyheter, aktuella diskussioner, politik etc. Eller Facebook som jag mest använder för att t.ex. nå ut till flera kompisar samtidigt, t.ex. vid planerandet för olika aktiviteter (det är lite drygt med sådana som delar exakt samma saker - bilder - på både instagram och facebook dock). Det skadar ju inte att bara testa och se om instagram är något för dig? Man väljer ju helt själv hur aktiv man vill vara liksom.
 
Som aiquen skriver att det känner man ju bäst själv, jag skulle inte klara mig utan iallafall :)
Bra tidsfördriv, bra motivationsbilder och kul att följa intressanta människor.
 
Är Instagram nått man bör ha? Jag har inte gått med där, men funderar på om det kanske borde göras.
Jaa jag är jätteglad att jag sent omsider hittade det. Var lite motståndare först. Men nu använder jag det jämt. Har hittat många roliga människor att följa och en del "pratar" jag med dagligen :)
 
Jag har instagram och tycker det är roligt. Tar bara bilder från min vardag men det är kul tycker jag. Följer andra som också gör det.

Det är ju inget man bör ha, men jag tycker det är skoj.
 
Jag tycker det är roligt, men absolut inget livsnödvändigt.. Instagrammar mer i perioder men mest blir det nog bilder på hästarna ändå
 
Jag har nyligen gått med efter att ha gått i liknande tankar som dig, så jag tänkte att jag testar :) Än så länge tycker jag det är kul, ganska enkelt att förstå sig på, i alla fall basicgrejer.
 
Absolut! Jag kikar på Instagramflödet varje dag och postar när jag gör något särskilt kul som jag vill dela med mig av. Tycker att det är ett mycket bättre socialt medie än exempelvis Facebook som jag knappt använder längre. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det något sätt att se statistik för reels eller foton man lagt upp på Instagram? Det verkar så för jag såg just en kattvideo som...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Wille
·
Kultur Ibland trillar jag need i kortvideoträsket genom facebook och instagram. Jag känner att det här inlägget har boomervarning över hela...
Svar
16
· Visningar
1 206
Senast: Breaktown
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 343
Senast: cili
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
375
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp