Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du kan inte tänka dig att köpa en lgh innan du hittat en partner? Jobbigt läge om man bor på en ort där det är svårt att hyra något och bostadsmarknaden är hård.

Jag har ett boende som jag äger men jag förväntar mig inte att min framtida partner ska flytta in till mig, utan tänker mig kanske någonting större som vi väljer tillsammans. Jag undrar hur du läser där.
 
Han bygger det just nu, det är inget som är klart idag, jag hade nog väntat tills jag hittat någon och hyrt under tiden men det är ju ens eget val.

Vi är nog lite olika där, jag hade inte gett mig in i ett förhållande med någon som skulle flytta utomlands för att jag vill hitta någon att dela mitt liv med.

Bo i lägenhet, hyra del av hus, hyra hus, hyra lägenhet. Det finns så många andra alternativ än att bygga ett hus för dig och din framtida partner som du ännu inte har och som kanske inte vill bo där. Jag tycker att boende alternativen är en sak som man diskuterar i paret inte någonting som redan är förbestämt av den ena parten. Men det verkar som många av er andra tycker att det är helt normalt att ni/han väljer helt själv hur ni/han och er framtida partner ska bo.

Jag tänker lite såhär.. Min dröm är att någon gång i framtiden ska jag ha en gård med stall, vill leva för att bli självförsörjande osv. Varför ska jag vänta tills jag hittar någon och se om denne vill samma sak? För mig skulle det hellre ses som en bra grej att han faktiskt håller på att bo in sig någonstans än att vara kvar i en "ungkarlslya". Det känns som att han faktiskt är kapabel att rå om sig själv och har en dröm och en framtid.
Sen är det ju självfallet en stor del i hur han lägger fram det. "Jag vill bygga ett hus för mig och min framtida partner där vi kan bygga ett tryggt liv tillsammans" eller "Min partner MÅSTE flytta hit, det finns inget alternativ, jag är oflyttbar", typ :)
 
Bo i lägenhet, hyra del av hus, hyra hus, hyra lägenhet. Det finns så många andra alternativ än att bygga ett hus för dig och din framtida partner som du ännu inte har och som kanske inte vill bo där. Jag tycker att boende alternativen är en sak som man diskuterar i paret inte någonting som redan är förbestämt av den ena parten. Men det verkar som många av er andra tycker att det är helt normalt att ni/han väljer helt själv hur ni/han och er framtida partner ska bo.

Ptja, passar det inte att bo där jag bor så får man vara särbo. Så enkelt anser jag att det är. Boende kompromissar jag inte mycket med.
Jag tänker inte bo sämre än nödvändigt bara för att en eventuell framtida partner ska vara nöjd.
 
Men varför hyr du inte i väntan på drömprinsen, du menar ju att han ska hyra i väntan på dig?

Jag hade aldrig köpt någonting som jag inte kan tänka mig att sälja om mitt liv skulle förändras på något vis. Men som jag skrev ovan, jag har inge förväntningar och måsten på att han ska flytta till mig.
 
Bo i lägenhet, hyra del av hus, hyra hus, hyra lägenhet. Det finns så många andra alternativ än att bygga ett hus för dig och din framtida partner som du ännu inte har och som kanske inte vill bo där. Jag tycker att boende alternativen är en sak som man diskuterar i paret inte någonting som redan är förbestämt av den ena parten. Men det verkar som många av er andra tycker att det är helt normalt att ni/han väljer helt själv hur ni/han och er framtida partner ska bo.
Visst kan man bygga hus, tycker jag. Men man ska inte planera in framtida partner i huset. Man får bygga för sig själv och den dag man träffar en partner så får man ta en diskussion: nu är vi båda i ett nytt läge, hur ska vi göra med det?
 
Visst kan man bygga hus, tycker jag. Men man ska inte planera in framtida partner i huset. Man får bygga för sig själv och den dag man träffar en partner så får man ta en diskussion: nu är vi båda i ett nytt läge, hur ska vi göra med det?
Precis.
Bygg det hus du vill ha och är lycklig med. Men ta inte för givet att alla andra kommer vilja bo där.
 
Mycket beror på hur personen formulerar det. Kan lika gärna vara att han inte har några problem med att personen flyttar in och att den hoppas på att personen kommer vilja göra det som att det är ett reellt krav.
 
Efter en lång tids lugn så börjar saker hända märker jag.. Än så länge är det bara trevlig och oskyldigt. Jag skulle vilja stöta ihop med "grannen" lite oftare bara så jag hinner luska ut lite fler saker!:idea::angel: Imorgon vet jag att jag inte kommer träffa en annan person, vilket känns tråkigt.
 
Hur brukar ni hälsa på en dejt? Alltså på nån ni pratat med på nätet/sms/ev. telefon? För mig spelar det ingen roll, men jag är expert på att sträcka fram handen i samma ögonblick som personen försöker krama mig, eller tvärtom :down:. Eller sträcka fram handen till folk som inte tänkt hälsa alls med annat än "hej". Hälsningssituationer missbedömer jag alltid :laugh:.
 
Hur brukar ni hälsa på en dejt? Alltså på nån ni pratat med på nätet/sms/ev. telefon? För mig spelar det ingen roll, men jag är expert på att sträcka fram handen i samma ögonblick som personen försöker krama mig, eller tvärtom :down:. Eller sträcka fram handen till folk som inte tänkt hälsa alls med annat än "hej". Hälsningssituationer missbedömer jag alltid :laugh:.
Aldrig ta i hand, det gör jag i princip bara i jobbsituationer eller mer "officiellt". Dejter hälsar jag antagligen bara på med ett hej, eller så får han en kram.
 
Hur brukar ni hälsa på en dejt? Alltså på nån ni pratat med på nätet/sms/ev. telefon? För mig spelar det ingen roll, men jag är expert på att sträcka fram handen i samma ögonblick som personen försöker krama mig, eller tvärtom :down:. Eller sträcka fram handen till folk som inte tänkt hälsa alls med annat än "hej". Hälsningssituationer missbedömer jag alltid :laugh:.

Jag har nog aldrig tagit i hand med en dejt :p
Alltid en kram.
 
Hur brukar ni hälsa på en dejt? Alltså på nån ni pratat med på nätet/sms/ev. telefon? För mig spelar det ingen roll, men jag är expert på att sträcka fram handen i samma ögonblick som personen försöker krama mig, eller tvärtom :down:. Eller sträcka fram handen till folk som inte tänkt hälsa alls med annat än "hej". Hälsningssituationer missbedömer jag alltid :laugh:.

Nu har jag bara träffat en från nätet, men han fick en kram :)
 
Hur brukar ni hälsa på en dejt? Alltså på nån ni pratat med på nätet/sms/ev. telefon? För mig spelar det ingen roll, men jag är expert på att sträcka fram handen i samma ögonblick som personen försöker krama mig, eller tvärtom :down:. Eller sträcka fram handen till folk som inte tänkt hälsa alls med annat än "hej". Hälsningssituationer missbedömer jag alltid :laugh:.

Har inte träffat så många från nätet men hälsade med en kram på alla utom en. Han var inte alls som på bilder (åt det negativa hållet) och kände mest nej. Så där blev det handskakning och sen avsluta efter rimlig artig tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
16
· Visningar
786
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 216
Senast: doppler
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 164
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp