Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för rådet. :)
Ska nog säga det så.

Hade ett ex som var likadan, hon hörde av sig hela tiden. Blev rejält less på det tillslut, stessade mig, vill inte ha det så igen.
Var lättare förr, då förväntades man inte vara tillgänglig hela tiden.

Har alltid haft en stenhård regel. Ingen privattelefoni på arbetstid. Jag är chef, har varken tid eller intresse av att avbryta eller att sitta med näsan i telefonen, då är jag chef. Efter kl 18.00 är det fritt fram men icke mellan 07.00-18,00 om inte det är livshotande.
Samma sak som lärare hur skulle det se ut på lektionerna om vi började fippla med telefonen när vi förväntar oss att eleverna lägger bort sina?
 
Har alltid haft en stenhård regel. Ingen privattelefoni på arbetstid. Jag är chef, har varken tid eller intresse av att avbryta eller att sitta med näsan i telefonen, då är jag chef. Efter kl 18.00 är det fritt fram men icke mellan 07.00-18,00 om inte det är livshotande.
Samma sak som lärare hur skulle det se ut på lektionerna om vi började fippla med telefonen när vi förväntar oss att eleverna lägger bort sina?

Ja, det beror ju väldigt mycket på vad man har för yrke.
Jag använder inte min privata mobil bland resenärer men mellan stationer och på raster används den flitigt.
 
Ja, det beror ju väldigt mycket på vad man har för yrke.
Jag använder inte min privata mobil bland resenärer men mellan stationer och på raster används den flitigt.

Den regeln följer jag faktiskt även idag. Har ju kontakt med exet någon gång i veckan men jag vet ju vilka arbetstider hon har så av respekt (faktiskt för alla som arbetar) avstår jag från att sms:a/ messenger under hennes arbetstid.
Så bråttom är det liksom inte.
 
Den regeln följer jag faktiskt även idag. Har ju kontakt med exet någon gång i veckan men jag vet ju vilka arbetstider hon har så av respekt (faktiskt för alla som arbetar) avstår jag från att sms:a/ messenger under hennes arbetstid.
Så bråttom är det liksom inte.

Det är omöjligt för folk att lära sig mina arbetstider så de kan ringa och messa när som, jag svarar när jag kan :)
 
Har du aldrig sett nån extra intressant på tinder? Eller tyckt nån som givit dig super-like varit intressant ?
Tycker att det är så svårt att bedöma sådant över Tinder. Visst finns det ju snubbar som sticker ut, men det är ju dem jag "gillar". Av dessa är det aldrig någon som stuckit ut från mängden så mycket.
 
Kommunikationskåteri!

Man förväntas reagera oh svara på ständigt - saken är den att jag upplever att de som begär så av sin omgivning är inte lika krävande av sig själva att svara när en annan vill ha svar.
Jag var en som inte ville ha så mycket kontakt på det viset, visst kan jag prata i telefon och föredrar det framför allt jädra skrivande, men samtidigt så var telefonen ett arbetsredskap jag inte ville använda på min fritid.
Men detta skrivande är värst! Visserligen får jag nyttig skrivövning men ett jädra hackande är det, och var ord ska analyseras och gås tillbaka till. Orkar inte - det är tid jag borde lägga på hästarna istället. Varför inte ta en sväng tillsammans med hästarna i stället, vi går ju tillsammans med hunden.
 
Är det nån intressant person jag messar med så svarar jag så fort jag kan :) . Vilket kan bli många mess per dag :p. Mindre intressanta personer svarar jag lite mer sällan. Kanske en gång om dan.
Tänkte inte dra igång nån ny längd debatt. Men matchade nyss med en tjej som är 187 cm. Hade totalt missat att hon skrivit de i profilen. Där går nog min gräns ändå :laugh:
 
Jag har haft kontakt med flera som velat ha svar från mig fortast möjligt och gud nåde om jag var upptagen, men som själva inte svarade blixtsnabbt alltid och då var det bara att acceptera.

T.ex. mannen som skulle på träning med sitt fotbollslag. Han skrev att han skulle vara upptagen och inte kunde svara på ett tag. Jag skrev dito, ska iväg på träning med hästen. Efter 2-3 timmar skrev han att han var klar, ledsen över att de förlorat. När jag inte svarade direkt skickade han ett surt meddelande om att jag inte brydde mig om honom. :meh: Helt oförstående var han till att jag inte haft tid att svara. Att jag tröstade honom direkt när han behövde mig var viktigare än vad-jag-nu-gjorde :wtf:
 
Nej, hon ser det ju förmodligen inte. Det betyder inte att det inte är oförskämt.
Jag skratta inte åt längden. Är väl inget fel i att vara så lång som kvinna. Mer att det kändes lite för långt för mig :). Hon har säkert skrivit ut sin längd i förhoppning att hitta nån i samma längd också så :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
877
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
350
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 904
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 171
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp