Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
*Klickade på skicka för fort, kändes som att det krävdes en bakgrundsförklaring också*

Hej Bullen!
Jag är en tjej på 25 vintrar som undrar om det är okej att flirta med någon man vet är upptagen.
- Det är inte nicket i tråden som skickat in frågan :angel::D

Jag och min granne har flirtat med varandra i nästan ett halvår nu. Den senaste månaden har det blivit allt mer och jag är så frustrerad över detta.. Vill mer än att bara vara vänner, men han har flickvän. Är det okej att fortsätta? Är det hos mig problemet ligger eller är det han som är i förhållandet som har ett ansvar... Ja jag tror ni förstår vad det är jag far efter.
 
*Klickade på skicka för fort, kändes som att det krävdes en bakgrundsförklaring också*

Hej Bullen!
Jag är en tjej på 25 vintrar som undrar om det är okej att flirta med någon man vet är upptagen.
- Det är inte nicket i tråden som skickat in frågan :angel::D

Jag och min granne har flirtat med varandra i nästan ett halvår nu. Den senaste månaden har det blivit allt mer och jag är så frustrerad över detta.. Vill mer än att bara vara vänner, men han har flickvän. Är det okej att fortsätta? Är det hos mig problemet ligger eller är det han som är i förhållandet som har ett ansvar... Ja jag tror ni förstår vad det är jag far efter.
Det är alltid den i en relation som har ansvar. (Sen hade jag själv försökt undvika att skapa drama så nära min bostad men du vet säkert bäst själv om det är värt det.)
 
Det är alltid den i en relation som har ansvar. (Sen hade jag själv försökt undvika att skapa drama så nära min bostad men du vet säkert bäst själv om det är värt det.)
Han är i ett långdistansförhållande, hon har bara varit här en gång under de tre åren vi umgåtts och då träffade jag inte henne (tror ingen i vår bekantskapskrets gjorde det).
 
*Klickade på skicka för fort, kändes som att det krävdes en bakgrundsförklaring också*

Hej Bullen!
Jag är en tjej på 25 vintrar som undrar om det är okej att flirta med någon man vet är upptagen.
- Det är inte nicket i tråden som skickat in frågan :angel::D

Jag och min granne har flirtat med varandra i nästan ett halvår nu. Den senaste månaden har det blivit allt mer och jag är så frustrerad över detta.. Vill mer än att bara vara vänner, men han har flickvän. Är det okej att fortsätta? Är det hos mig problemet ligger eller är det han som är i förhållandet som har ett ansvar... Ja jag tror ni förstår vad det är jag far efter.

Det är helt hans ansvar, inte ditt. Sen flirtar jag själv inte med upptagna män då jag inte känner mig bekväm med det, men det är ett högst personligt val. När den här gifta mannen klängde på min kompis i helgen så tog jag henne åt sidan och frågade om hon var okej. Jag tänkte främst eftersom han verkade ganska klängig och jag ville bara kolla så att hon inte kände sig obekväm. Då startade hon ett försvarstal, ungefär: "Jag vet att han är gift och alla tycker nog att jag borde gå där ifrån, men vafan jag gillar typ aldrig någon och nu gillar jag honom och jag skulle verkligen behöva en bra kväll... Ligger han inte med mig så kommer han väl ändå vara med någon annan!" och jag bara: "Ja.. alltså, jag ville bara kolla att du var okej." :D

Mao, du behöver inte ha dåligt samvete.
 
Det är helt hans ansvar, inte ditt. Sen flirtar jag själv inte med upptagna män då jag inte känner mig bekväm med det, men det är ett högst personligt val. När den här gifta mannen klängde på min kompis i helgen så tog jag henne åt sidan och frågade om hon var okej. Jag tänkte främst eftersom han verkade ganska klängig och jag ville bara kolla så att hon inte kände sig obekväm. Då startade hon ett försvarstal, ungefär: "Jag vet att han är gift och alla tycker nog att jag borde gå där ifrån, men vafan jag gillar typ aldrig någon och nu gillar jag honom och jag skulle verkligen behöva en bra kväll... Ligger han inte med mig så kommer han väl ändå vara med någon annan!" och jag bara: "Ja.. alltså, jag ville bara kolla att du var okej." :D

Mao, du behöver inte ha dåligt samvete.
Jag brukar inte heller flirta med killar jag vet är upptagna, och här gick inte någon av oss (tror jag) in med ett flirtigt beteende, utan vi har umgåtts i samma grupp, börjat chatta "privat" osv. Det hela började med att jag var tvungen att fråga en av våra gemensamma vänner om det han skrev kunde tolkas som en flirt (jag är typ blind för sådant) och det verkade som så. Gav tillbaka lite med samma mynt och det verkade ge lite gensvar. 99% av det vi snackar om är typ skola/jobb och en och annan mening åt det mer flirtiga hållet. Ganska skönt att hålla det på den nivån, även om det tar emot lite. Hade han varit singel hade det varit kanske 50/50 jobb/skola och flirt från min sida :D
 
*Klickade på skicka för fort, kändes som att det krävdes en bakgrundsförklaring också*

Hej Bullen!
Jag är en tjej på 25 vintrar som undrar om det är okej att flirta med någon man vet är upptagen.
- Det är inte nicket i tråden som skickat in frågan :angel::D

Jag och min granne har flirtat med varandra i nästan ett halvår nu. Den senaste månaden har det blivit allt mer och jag är så frustrerad över detta.. Vill mer än att bara vara vänner, men han har flickvän. Är det okej att fortsätta? Är det hos mig problemet ligger eller är det han som är i förhållandet som har ett ansvar... Ja jag tror ni förstår vad det är jag far efter.
Var din gräns går bestämmer du.
För egen del försöker jag inte på något vis att charma någon som jag vet att är upptagen, men deras relation är inte mitt ansvar. Om någon man försöker charma mig och jag gillar honom, då skulle jag bara stoppa om det var så att hans partner var en vän/släkting till mig, där går min gräns. Sedan är det ju också en bra idé att fundera på vad du vill ha ut av er relation och hur troligt det är att det blir på ett sätt som du vill ha det. Vill ni olika saker med er relation och att det är liten chans att det blir som du vill, då kanske det inte är någon idé att fortsätta även om han i nuläget skulle kunna passa dig bra.
 
Var din gräns går bestämmer du.
För egen del försöker jag inte på något vis att charma någon som jag vet att är upptagen, men deras relation är inte mitt ansvar. Om någon man försöker charma mig och jag gillar honom, då skulle jag bara stoppa om det var så att hans partner var en vän/släkting till mig, där går min gräns. Sedan är det ju också en bra idé att fundera på vad du vill ha ut av er relation och hur troligt det är att det blir på ett sätt som du vill ha det. Vill ni olika saker med er relation och att det är liten chans att det blir som du vill, då kanske det inte är någon idé att fortsätta även om han i nuläget skulle kunna passa dig bra.
Som det är nu trivs jag i hans sällskap och jag önskar att vi kunde vara mer fysiska, that's it. Jag är inte ute efter något speciellt med flirtande just nu utan ser det mest som något trevligt och underhållande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 347
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp