Bukefalos 28 år!

Inte skalat en enda morot än

Idag är det meningen att jag ska laga en morotslåda, men jag har hittills inte skalat en enda morot. Jag är så jävla seg.

Toni väckte mig i morse som hon ofta gör. Jag drog täcket över huvudet men var till slut tvungen att gå upp. Gick på toa och matade katterna. Tände i vedspisen. Gick och la mig igen. Vedspisen slocknade.

Undrar lite vad man kan göra åt den här segheten.
 

Jag har precis stoppat in min modifierade morotslåda i ugnen. Kornmjöl i brist på ströbröd och lite extra vatten pga okokt morot. MEEN insett att jag missade muskotnöten. :banghead: Ätbart blir det väl oavsett, men lite antiklimax att vara utan det centrala i smaken...
 
Måste du skala morötterna? Jag brukar skippa det pga lat :D borstar/spolar av dom lite snabbt bara.
Morötterna är rena. Men vill inte ha med skalet ändå. Och sen ska de skivas för att inte ta en evighet att koka.

Men känner att min förmåga att komma till skott med något idag är minimal. Så jobbigt att hela tiden behöva kämpa med att komma till skott med något.
 
Så, nu är min morotslåda i ugnen. Men jag tycker att tidsåtgången i receptet är konstig. Det står en timme och en kvart. Morotslådan ska vara i ugnen en timme. Så då återstår en kvart för att skala och skiva morötterna, koka dem och pressa ner i gröten av grädde och ströbröd. Och det går inte ihop för mig för jag kokade mina morötter en timme för att få dem riktigt mjuka. Så jag tycker det borde stå två timmar och en kvart.
 
Klar :)
20221222_184459.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov till elva. Men det var ändå förvånansvärt tidigt att kliva upp då jag var uppe en timme mitt i natten. Vaknade av att jag petade mig...
2
Svar
35
· Visningar
3 482
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 390
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag blev väckt av en katt i morse, som vanligt. Klev upp, matade katterna, satte igång vedspisen, gjorde frukost och åt. Sen började jag...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Funderade i morse på vad som motiverar folk att kliva upp ur sängen när inget är inbokat. Jag själv kände mig helt omotiverad att kliva...
2
Svar
27
· Visningar
2 074
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp