Jag har fått en 7:a via jobbet och... den är som min 6:a fast lite snabbare. Köpte bluetooth-hörlurar pga det dumma hörlursuttaget, brukar också ladda telefonen i bilen som någon annan ovanför.

På det stora hela, inte värt det att uppgradera. Hade inte köpt en 7:a om jag hade behövt betala för den själv.
 
Jag står också inför valet nu då min 6:a spontant, mystiskt och sporadiskt börjat självdö upprepade gånger per dag, och sen inte går att starta utan laddare. Nåt glapp antar jag.
Jag är dock skeptisk till det icke existerande hörlursuttaget på 7:an. Använder det en del.

Jag köpte en 6:a igen, istället för en 7:a :D
Hade blivit tokig på att alltid glömma den där extra sladdstumpen.. :cautious::angel:
 
Jobbar i 3Butik, och får höra många bra och dåliga saker med 7an varje dag.

Rent prestandamässigt så utklassar den typ alla andra smartphones på samma nivå. Det sitter ett A10-chip i, alltså samma chip som Apple använder i sina datorer = sjuuuuukt snabba.
Användarmässigt så vann iPhone 6 där de frågade kunder vilken telefon som var skönast att hålla i, och det har 7an tagit till vara på. Det är samma storlek på 6orna och 7orna.

Kameran i 7 Plus är helt sanslös, den har dubbla kameror, vilket gör att den härmar en systemkamera. Den tar en bild i svartvitt, och en bild i färg. Det resulterar i helt sjuk färgåtergivning i bilderna. En annan rolig grej är att du kan gå in och ändra fokus i bilden i efterhand = no more suddiga ridbilder där fokuset hamnade på hindret bakom istället för på hästen! :banana:
Båda 7orna har möjlighet att filma i 4K (men behöver aktiveras manuellt i inställningar).

Och som sagt. Batteriet. 7 Plus har ännu bättre än vanliga 7an. Superb!

Telefonerna är IP67-klassade, alltså EJ vattentäta, utan de ska tåla stänk och vatten ner på 1,5 meters djup i 30 minuter. Viktigt att tänka på att det endast gäller sötvatten, alltså inte klor eller saltvatten - det täcker inte garantin.


Annars så. Ah. En adapter så att möjligheten att ladda och lyssna på musik via aux samtidigt är på ingång, dock ingen lovad leverans. Sjukt värd telefon, men jag och resten utav mina kollegor i butiken är som sagt helt saliga på Apple.
 
Jag har troligen min nya iPhone 7 hos mig imorgon. Beställde den i helgen efter att jag tröttnade på att mig 6a dör så fort det blir minusgrader. Trådlösa hörlurar fick jag i julklapp så det är redan fixat. Sambon har redan en och han är nöjd med sin :).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 428
Senast: Badger
·
IT & mobiler Min iPhone sjunger på sista versen! Vad ska jag skaffa för ny? Har ”alltid” haft iPhone så det lutar åt iPhone 14 när den kommer, men...
Svar
12
· Visningar
775
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag köpte en massa ikoner till min iphone men det var inte alls som jag trodde utan istället för att funka som vanliga ikoner måste man...
2
Svar
20
· Visningar
1 434
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp