Irriterande detaljer i tv-serier.

Har du sett en störig detalj i nån tv-serie, kanske ett faktafel som bara gör att du vill skrika in i tv-rutan?
Har inte läst alla inlägg. Men produktplaceringen av Toyota i Bones :banghead:
Alltså jag är inte jätteanti produktplacering som sådan men här vet jag ju redan vid scenens början att det kommer något om den avancerade tekniken i bilen. Det är bara då dr Brennan kör :grin:
 
Jag började läsa en romantisk historisk roman som verkade så bra. På första sidan står en kvinna och ser ut över havet (vågor, solsken, vindar). Och så kommer det en havsörn som dyker ner och fångar en fisk, visst det är ju vad dom lever av. Men sen stiger den uppåt mot himlen "MED SITT SPRATTLANDE BYTE I NÄBBEN".
Då ville jag elda upp boken. Jag gav den till en kompis som inte skulle märka nåt, tänkte jag, och sen har jag haft dåligt samvete i flera år.
 
Har inte läst alla inlägg. Men produktplaceringen av Toyota i Bones :banghead:
Alltså jag är inte jätteanti produktplacering som sådan men här vet jag ju redan vid scenens början att det kommer något om den avancerade tekniken i bilen. Det är bara då dr Brennan kör :grin:

Jag säger detsamma om produktplaceringarna av Ford i White Collar och nu även i Designated Survivor. Man kan väl åtminstone försöka göra det trovärdigt? :meh:
 
Jag säger detsamma om produktplaceringarna av Ford i White Collar och nu även i Designated Survivor. Man kan väl åtminstone försöka göra det trovärdigt? :meh:

Jag började nästan skratta när hon tog upp telefonen och startade bilen i Designated survivor. Det var så stolpigt att det blev pinsamt. Är det så svårt att göra snygg och trovärdig produktplacering?
 
Jag började nästan skratta när hon tog upp telefonen och startade bilen i Designated survivor. Det var så stolpigt att det blev pinsamt. Är det så svårt att göra snygg och trovärdig produktplacering?

Vi tänkte att det hade varit bättre att ha bilen med den funktionen när de sprang genom skogen. Aspraktiskt att kunna starta bilen på avstånd när man blir jagad. :D
 
Jag började läsa en romantisk historisk roman som verkade så bra. På första sidan står en kvinna och ser ut över havet (vågor, solsken, vindar). Och så kommer det en havsörn som dyker ner och fångar en fisk, visst det är ju vad dom lever av. Men sen stiger den uppåt mot himlen "MED SITT SPRATTLANDE BYTE I NÄBBEN".
Då ville jag elda upp boken. Jag gav den till en kompis som inte skulle märka nåt, tänkte jag, och sen har jag haft dåligt samvete i flera år.
Nä, jag fattar inte, vad var det som var så illa med det? :p Tar de alltid med klorna?
 
Det här har säkert någon sagt redan, men jag älskar Criminal Minds, jag stör mig dock på den något uppstyltade kommunikationen.
Värst är förstås när de ska dra ärendet och pratar i turordning. Men även när de diskuterar kring ett fall känns det som de pratar i turordning om samma sak. Himla irriterande.

Jag stör mig också på polisserier där de i varje avsnitt skjuter någon och i 80% av fallen dödar någon. Alltså polisen/FBI-agenten då. Det är aldrig någon som pratar om skjutandet efter.
I andra polisserier blir det ju lite mer verklighetstroget så det blir en utredning efter skotten, de får lämna in pistolen osv.

Sen kollar jag på en vampyrserie där enda sättet att döda någon av ursprungsvampyrerna är genom att använda en påle från ett visst träd. Men jag tänker.. om man hugger huvudet av dom så lär de väl inte kunna fortsätta livet som vanligt?
De har ju inte förmåga att byta kroppar och skulle man då låsa in huvudet så verkar det svårt att leva. De kan bli skadade.
 
Det här har säkert någon sagt redan, men jag älskar Criminal Minds, jag stör mig dock på den något uppstyltade kommunikationen.
Värst är förstås när de ska dra ärendet och pratar i turordning. Men även när de diskuterar kring ett fall känns det som de pratar i turordning om samma sak. Himla irriterande.

Jag stör mig också på polisserier där de i varje avsnitt skjuter någon och i 80% av fallen dödar någon. Alltså polisen/FBI-agenten då. Det är aldrig någon som pratar om skjutandet efter.
I andra polisserier blir det ju lite mer verklighetstroget så det blir en utredning efter skotten, de får lämna in pistolen osv.

Sen kollar jag på en vampyrserie där enda sättet att döda någon av ursprungsvampyrerna är genom att använda en påle från ett visst träd. Men jag tänker.. om man hugger huvudet av dom så lär de väl inte kunna fortsätta livet som vanligt?
De har ju inte förmåga att byta kroppar och skulle man då låsa in huvudet så verkar det svårt att leva. De kan bli skadade.
Är inte det ett vedertaget sätt att ta "livet" av en vampyr, att just hugga huvudet av den?
Annars blir jag irriterad av att man gärna skjuter mot vampyrer med vanliga vapen, märker inte folk att det inte funkar?
 
Har en ny som jag retar mig på. Min dotter är förtjust i Sherlock (den med Benedict Cumberbatch) o jag har suttit o tittat med henne, och jag retar mig på att alla har skjutvapen jämt o att Sherlock sitter o skjuter i lägenheten när han har tråkigt, o ingen reagerar. När man vet att GB har superstränga vapenlagar och att man skulle åka i fängelse bums om man höll på sådär i verkligheten.
Dom har väl gjort så för att vara attraktiva på den amerikanska TV-marknaden antar jag.....
 
Är inte det ett vedertaget sätt att ta "livet" av en vampyr, att just hugga huvudet av den?
Annars blir jag irriterad av att man gärna skjuter mot vampyrer med vanliga vapen, märker inte folk att det inte funkar?
Jag tycker ju det, men just de här 4 "originals" kan man tydligen endast döda med ett speciellt träslag. Att hugga dom i hjärtat med en vanlig träpinne funkar inte, den drar dom bara ut. Men utan huvud borde det ju vara kört kan man tycka.

Ja och när de inte slutar skjuta heller. Oj, nä han brydde sig inte om de 5 första skotten.. bäst jag skjuter 5 till.

Jag är dock imponerad av att varulvarna vaknar upp helnakna efter förvandling. Annars brukar de ju ha sönderrivna kläder eller så. Det stör mig också, hur kan folk som förvandlas ha sina kläder på? Varför blir inte Hulken helnaken?
 
Det här är helt patetiskt. Ser just ett avsnitt av NCIS New Orleans som handlar om Boko Haram. En kvinna berättar om hur och hennes vän arbetade i södra Sudan och att hon såg hur bybor i Khartoum blev dödade. Jag blir vansinnig.

Boko Haram är en nigeriansk islamistisk terrorgrupp. De skulle aldrig någonsin attackera Khartoum eftersom det är en muslimsk regim och som dessutom ligger i norra Sudan. Det har mycket riktigt varit inbördeskrig i Sydsudan men det är Janjaweed som attackerade den kristna civilbefolkningen i Sydsudan för flera år sedan. Allt det här skulle vem som nu skrev manus kunnat googla sig till på fem minuter. :banghead:

Sedan ska vi inte prata om idiotin att Boko Haram någonsin skulle ha resurser eller få för sig att åka till USA för att kidnappa och tortera amerikanska marinsoldater och tvinga en rik amerikanska att stjäla vapen från sin pappas företag.
 
I kriminalserier stör jag mig ofta på scener när ett helt team ska t ex genomsöka en byggnad där de vet att en farlig person finns. Alla "anonyma" poliser har ordentliga skyddskläder inklusive hjälm, medan medföljande huvudpersoner har sina vanliga kläder, kanske med skyddsväst men aldrig hjälm.

Och om någon ramlar ihop så gör man aldrig HLR eller ringer ambulans utan bara konstaterar att personen är död och sedan kommer polisen.
 
Nu har jag inte läst tråden men hahaha dexter... jag älskar den serien, men även jag stör mig på att han använder plastpåsar, och vad jag vet inte ens vikter för att förhindra att kropparna flyter upp?

En annan grej jag stör mig på är i serier när de ska röntga någon i en MRI och det är helt tyst, eller så låter det lite grann och patienten har inga hörselskydd. Vanligtvis låter ju såna där asmycket och man behöver ha hörselskydd.

En sista grej som jag egentligen tycker är lite rolig är när de i främst kriminalserier använder uppenbart fejkad programvara för att söka i databaser, jämföra fingeravtryck, etc, samt det roligaste av allt, fotoredigering. De trycker på en knapp och plötsligt kan de se exakt hur personen skulle se ut under andra förutsättningar, t.ex annan vikt, annan ålder, etc.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp