Irriterande detaljer i tv-serier.

Dexter stoppar stenar i säckarna. Har du missat säsong 2 där det strulade till det? ;)
Aaaaa jag måste ha missat den detaljen... Jo jag har för mig att han gjorde det i början men minns mest bara de sista säsongerna då han verkade bli lite slarvig.... eller så kollade jag inte tillräckligt noga. Får se om säsong 2, det var ju skitroligt.
 
Aaaaa jag måste ha missat den detaljen... Jo jag har för mig att han gjorde det i början men minns mest bara de sista säsongerna då han verkade bli lite slarvig.... eller så kollade jag inte tillräckligt noga. Får se om säsong 2, det var ju skitroligt.
Detalj och detalj, det var ju en ganska stor grej ;) Men ja för guds skull se om den, lätt bästa säsongen! :love:
 
Har en ny som jag retar mig på. Min dotter är förtjust i Sherlock (den med Benedict Cumberbatch) o jag har suttit o tittat med henne, och jag retar mig på att alla har skjutvapen jämt o att Sherlock sitter o skjuter i lägenheten när han har tråkigt, o ingen reagerar. När man vet att GB har superstränga vapenlagar och att man skulle åka i fängelse bums om man höll på sådär i verkligheten.
Dom har väl gjort så för att vara attraktiva på den amerikanska TV-marknaden antar jag.....

Tja, i böckerna av Arthur Conan Doyle sitter Sherlock och skjuter mot väggarna i lägenheten. I någon historia har jag för mig att han skriver namnet Victoria med kulhål i väggen på Baker Street. Så det var antagligen en liten nod till böckerna även det inte är realistiskt i nutidens London. :)
 
Tja, i böckerna av Arthur Conan Doyle sitter Sherlock och skjuter mot väggarna i lägenheten. I någon historia har jag för mig att han skriver namnet Victoria med kulhål i väggen på Baker Street. Så det var antagligen en liten nod till böckerna även det inte är realistiskt i nutidens London. :)

Ja men det ska ju vara en uppdaterad version som utspelar sig i modern tid under moderna villkor. Och det här passar inte in alls.
 
Var på bio igår och såg King Arthur och kom på en störande detalj som upprepar sig i massor av filmer och ibland även tv-serier.

Varför ska det nästan alltid bara finnas två varianter av hästar som huvudpersoner rider? Antingen en svart frieser eller en vit andalusier. Maffiga, snygga hästar som gör sig bra på bild men lite omväxling hade varit kul :D
 
Ok, inte film utan bok. Men det är en prisbelönt hingst som sprungit in massor av pengar och ska visas upp på Falsterbo Horse Show. Kostar en kvarts miljon/språng, rids (?) ute i skogen av en hobbyryttare och går ute dygnet runt (och lyckas bli misstagen för en älg och skjuten). Så mycket saker som hade kunnat funka, men inte allt på en gång! :banghead::banghead::banghead:
 
Var på bio igår och såg King Arthur och kom på en störande detalj som upprepar sig i massor av filmer och ibland även tv-serier.

Varför ska det nästan alltid bara finnas två varianter av hästar som huvudpersoner rider? Antingen en svart frieser eller en vit andalusier. Maffiga, snygga hästar som gör sig bra på bild men lite omväxling hade varit kul :D

Jag håller med om att det är tråkigt, men om man kollar på western filmer så är det en mycket större variation. Två av de mest berömda hästarna som reds av huvudpersonerna i ett antal filmer var John Waynes häst Banner.

7-vest-horse.jpg


Och Pie som Jimmy Stewart red i mer än 17 filmer och förgäves försökte köpa flera gånger.

2r1.jpg


Jimmy Stewart (about Pie): “The horse was amazing. I rode him for 22 years. I never was able to buy him because he was owned by a little girl by the name of Stevie Myers, who is the daughter of an old wrangler who used to wrangle horses for Tom Mix and W.S. Hart. He retired and he gave this horse to her. He was a sort of a maverick. He hurt a couple of people. I saw him when I started making Westerns. Audie Murphy rode him a couple of times. He nearly killed Glen Ford, ran right into a tree… But I liked this darned little horse. He was a little bit small, a little quarter horse and Arabian. I got to know him like a friend. I actually believed that he understood about making pictures. I ran at a full gallop, straight towards the camera, pulled him up and then did a lot of dialogue and he stood absolutely still. He never moved. He knew when the camera would start rolling and when they did the slates. He knew that because his ears came up.”
 
Hur kan bovar vara så himla dåliga på att skjuta?
Kollar film nu och 5 av de goda springer rakt fram, i bredd, på ett helt öppet fält. Bovarna har automatgevär och skjuter för fullt. Inte en enda träff. En av de goda skjuter bakåt lite i farten medan han springer och träffar bovar som befinner sig på fordon i full fart. Alltså..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp