Islandshästen i media

skuggi

Trådstartare
Jaha, årets SMS är över och jag är sjukt besviken över att varken Hippson eller Ridsport skrivit en enda rad om det! Jag har kommenterat och ifrågasatt, jag vet att pressansvariga skickat info till dem, och ändå bara SKITER de i det!
Till och med här på Buke finns det inte en enda notis under Nyheter, what´s up with that @Gunnar ?

Vad ska man göra? Har lust att starta en bojkott av något slag :rage:
 
Jaha, årets SMS är över och jag är sjukt besviken över att varken Hippson eller Ridsport skrivit en enda rad om det! Jag har kommenterat och ifrågasatt, jag vet att pressansvariga skickat info till dem, och ändå bara SKITER de i det!
Till och med här på Buke finns det inte en enda notis under Nyheter, what´s up with that @Gunnar ?

Vad ska man göra? Har lust att starta en bojkott av något slag :rage:

Jag har också reagerat på det. Jag tyckte det var konstigt.
Och tråkigt!

Jag vet dock inte riktigt vad man skulle kunna göra. Men att folk skriver in till tidningarna känns ju som en bra idé. Om många gör det kanske ändring sker.
 
Jaha, årets SMS är över och jag är sjukt besviken över att varken Hippson eller Ridsport skrivit en enda rad om det! Jag har kommenterat och ifrågasatt, jag vet att pressansvariga skickat info till dem, och ändå bara SKITER de i det!
Till och med här på Buke finns det inte en enda notis under Nyheter, what´s up with that @Gunnar ?

Vad ska man göra? Har lust att starta en bojkott av något slag :rage:

Jag tänker att det är ungefär som med SM för fjordhästar, och andra specifika raser, vad gäller medias intresse.
Eller som med andra mästerskap.
Det är väl sällan det rapporteras i media om exempelvis schack-mästerskap, förutom om det finns någon "närmast sörjande" från orten, och då i lokalmedia.

Lokalmedia kan vara intresserade utifrån "detta har hänt på orten".
Andra lokalmedia kan vara intresserade utifrån "Karin från Åmål har varit med i SM och fått medalj".

Men även om islandshästsporten önskar något annat, så är det ju inte ett "officiellt mästerskap" eftersom SIF inte är med i Riksidrottsförbundet.

Med officiellt mästerskap menar jag alltså inte att inte islandshästvärlden är enig om att det är det, utan just idrottsmässigt.

Ridsport är ju i första hand SvRF organ, och då är det heller inte överraskande att man inte rapporterar något från en organisation som inte är medlem i SvRF.

Nej, det är inte SIFs fel att man inte är med i varken SvRF eller Riksidrottsförbundet, men så ligger ju landet.
Och det kan kanske förklara frånvaron av rapporter i media.

Hippson, å andra sidan, brukar ju plocka med även sådant som inte har med SvRF eller Riksidrottsförbundet att göra.
Bukefalos: tja, här finns ju ingen reporter som skriver egna reportage, utan man länkar ju till andra medias rapportering om nyheter. Så kanske inte så konstigt om det inte rapporteras annorstädes.
Eller så har det bara inte hunnit publiceras...
 
Jag tänker att det är ungefär som med SM för fjordhästar, och andra specifika raser, vad gäller medias intresse.
Eller som med andra mästerskap.
Det är väl sällan det rapporteras i media om exempelvis schack-mästerskap, förutom om det finns någon "närmast sörjande" från orten, och då i lokalmedia.

Lokalmedia kan vara intresserade utifrån "detta har hänt på orten".
Andra lokalmedia kan vara intresserade utifrån "Karin från Åmål har varit med i SM och fått medalj".

Men även om islandshästsporten önskar något annat, så är det ju inte ett "officiellt mästerskap" eftersom SIF inte är med i Riksidrottsförbundet.

Med officiellt mästerskap menar jag alltså inte att inte islandshästvärlden är enig om att det är det, utan just idrottsmässigt.

Ridsport är ju i första hand SvRF organ, och då är det heller inte överraskande att man inte rapporterar något från en organisation som inte är medlem i SvRF.

Nej, det är inte SIFs fel att man inte är med i varken SvRF eller Riksidrottsförbundet, men så ligger ju landet.
Och det kan kanske förklara frånvaron av rapporter i media.

Hippson, å andra sidan, brukar ju plocka med även sådant som inte har med SvRF eller Riksidrottsförbundet att göra.
Bukefalos: tja, här finns ju ingen reporter som skriver egna reportage, utan man länkar ju till andra medias rapportering om nyheter. Så kanske inte så konstigt om det inte rapporteras annorstädes.
Eller så har det bara inte hunnit publiceras...
Islandshäst-SMS har varit officiellt sedan föra året faktiskt.
https://www.svt.se/sport/ridsport/islandshastarna-tar-plats-i-finrummet/
 
Jag tänker att det är ungefär som med SM för fjordhästar, och andra specifika raser, vad gäller medias intresse.
Eller som med andra mästerskap.
Det är väl sällan det rapporteras i media om exempelvis schack-mästerskap, förutom om det finns någon "närmast sörjande" från orten, och då i lokalmedia.
Jag antar att schacktidningar nämner något om schackmästerskap. Här är det observationer att Hästsverige ignorerar islandshästsporten.
 
http://eskilstuna.nu/gora/evenemang/islandshast-sm-2017
http://ishestnews.se/category/svensknyheter/sm2017
Om man ville så skulle man lätt kunna hitta artiklar att skriva om/länka till på Buke
Fast Gunnar lär nog ha en automatisk sökmotor som finner artiklarna, har väldigt svårt att tro att han sitter och söker efter dem själv. Hur sorteringen av vad som läggs ut och inte sker vet jag inte. Och inte heller om ovanstående missats i sökningen och varför.
De detaljerna är en fråga för Om Bukefalos.
Men att länka artiklar för att diskutera lite kring SM kan ju även vi andra göra här i forumet.
Gällande övriga media så kan man inte annat än ställa frågan, men tyvärr är ju inte heller gångartstävlingar lika stort (sett till antal utövare) som tex dressyr vilket bidrar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp