It's happening again - Twin Peaks kommer tillbaka!

Kosmostanten

Trådstartare
Någon mer här på Buke som är exalterad?
Jag får erkänna att jag glädjeskrek rakt ut när det officiella beskedet kom från David Lynch och Mark Frost att de börjat på en fortsättning av serien, som ska sändas 2016 - 25 år efter originalet, precis som "utlovades" i en av de skumma drömscenerna då serien gick -91.

Flera av de gamla skådespelarna har officiellt tackat ja, tex Kyle McLachlan (Agent Cooper) och Catherine Coulson (the Log Lady)
Några av skådespelarna lever inte längre, vi får tex inte se vare sig BOB eller Pete Martell igen.

Flera av karaktärerna dog eller gick okända öden till mötes i slutet - kommer de komma tillbaka och i så fall hur? Tex Josie Packard, Audrey, Leo Johnson. Fritt fram för spekulationer :D

Vad ser ni mest fram emot? Vad tror ni händer med Cooper?
Lite frustrerande ändå att det blir hela två års väntan innan en får bänka sig med coffee and cherry pie :arghh:
men får väl fördriva tiden med att kolla igenom alla de gamla avsnitten ännu en gång.
 
Fick man någonsin reda på vem som mördade vad-hon-nu-hette? Jag orkade verkligen inte se ut den.

Laura Palmer. Ja det fick man...tyvärr, skulle jag vilja säga, för efter det avslöjandet tappade den en del i kvalitet. Lynch har berättat i intervjuer att han egentligen inte tänkt avslöja någon mördare, men produktionsbolaget tvingade honom och efter det tappade han lite intresset.
Det är stor skillnad i kvalitet på de 15-20 första avsnitten och resten (som i de flesta fall regisserades av andra än Lynch)

Att Lynch/Frost själva är inblandade i den kommande omgången bådar därför väldigt gott :love:
OCH Angelo Badalamenti, nu 77 år, kommer skriva musik :banana:
 
precis som "utlovades" i en av de skumma drömscenerna då serien gick -91.
Va? :confused: Här har jag uppenbarligen missat något.

Jag känner lite skräckblandad förtjusning över att det kommer mer. Serien är ju fantastisk så tänk om det nya är kasst och pajar hela grejen? Tänk om det inte ens är den rätta Twin Peaks-känslan i det? :nailbiting:

Jag är väldigt nyfiken på intrigen! Kommer det följa upp på fallet Laura eller är det ett nytt mord eller vad? Jag hoppas att det nya kommer att vara lika mörkt och spännande som det tidigare, att det inte bara blir en såsig rundtur i Twin Peak-land för att tillfredsställa fansen.
 
Va? :confused: Här har jag uppenbarligen missat något.
Här :)

Detta har orsakat en del spekulationer bland fansen det senaste året iom att 25-årsdagen närmar sig.
Sen för ett par veckor sedan släpptes då bomben under viss dramatik...Frost och Lynch twittrade exakt samtidigt (klockslaget var 11.30, samma tid som när Cooper första gången kör in i TP) med ett kryptiskt citat som fansen genast fattade, och sedan släppte de den här videon


Jag känner lite skräckblandad förtjusning över att det kommer mer. Serien är ju fantastisk så tänk om det nya är kasst och pajar hela grejen? Tänk om det inte ens är den rätta Twin Peaks-känslan i det? :nailbiting:

Jag är väldigt nyfiken på intrigen! Kommer det följa upp på fallet Laura eller är det ett nytt mord eller vad? Jag hoppas att det nya kommer att vara lika mörkt och spännande som det tidigare, att det inte bara blir en såsig rundtur i Twin Peak-land för att tillfredsställa fansen.

Ja det är sjukt spännande! Tror både Cooper och Laura kommer att vara centrala i handlingen, men att det kommer vara ett antal nya karaktärer också.
 
Jag är verkligen exalterad! :bump: Tror att det kan bli hur bra som helst och ser fram emot att träffa flera av de gamla karaktärerna igen, och det finns de som kommer att vara saknade. Fantastiskt att Badalamenti är på för musiken, den är ju så stor del av seriens atmosfär.
 
Cirkeln sluts! Jag tittade på Twin Peaks med en tjej jag lärde känna i tonåren då hon flyttat till orten jag bodde på - det var hon som fick mig frälst, jag såg aldrig serien när den gick men hon hade allt inspelat. Sedan har åren gått, vi flyttade båda två och var faktiskt kombos ett tag i Stockholm. Nu har vi båda återvänt till orten vi bodde i, inget som något av oss någonsin trodde skulle händ men plötsligt är man gammal som gatan och rätt färdig med Stockholm. Så vi har redan börjat planera för ett antal sittningar med kaffe och körsbärspaj under nådens år 2016.

:bump:
 
Jag är fortfarande irriterad på hur det utvecklade till en riktig skitserie som man var tvungen att titta på eftersom man slösat så mycket tid på den och då ville ha någon from av avslut som man fattade. Den jäkla idiotiska scenen med dvärgen i det röda rummet fick mig dock att fullständigt ge upp. Så NÄ jag är bara arg för det kommer säkert att spåra ur mer.
Jävla David Lynch
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är fortfarande irriterad på hur det utvecklade till en riktig skitserie som man var tvungen att titta på eftersom man slösat så mycket tid på den och då ville ha någon from av avslut som man fattade. Den jäkla idiotiska scenen med dvärgen i det röda rummet fick mig dock att fullständigt ge upp. Så NÄ jag är bara arg för det kommer säkert att spåra ur mer.
Jävla David Lynch

:eek::D O_o den scenen var ju i avsnitt 2 (eller 3, beroende hur man räknar pilotavsnittet) så om den fick dig att ge upp kan du inte hunnit se mycket.

Smaken är ju uppenbarligen olika...personligen älskar jag Lynchs sätt att lämna tittarna i ovisshet och grubbel...det är ju det som gör att serien fortfarande, efter 25 år, har mängder av rätt fanatiska (:angel:) fans!
 
  • Gilla
Reactions: Gry
mängder av rätt fanatiska (:angel:) fans!

apropå det...blev så till mig när jag såg denna filt + mugg idag på Hemt*x att jag bara måste ha dem...inte så farligt nördigt va? :angel:

10505322_10152553916677655_228058269954685364_n_zpse431def8.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp