It's happening again - Twin Peaks kommer tillbaka!

Va, nä nu skojar ni. Jag såg nästan alla avsnitt och kommer ihåg röda rummet som ungefär 3/4 delar in i serien. Sedär vad minnet luras.
 
Ni har väl rätt allihop, Cooper drömmer ju om det där röda rummet med dvärgen rätt tidigt men hamnar väl inte där själv förrän långt senare när de följde efter Bob ut i skogen eller nåt åt det hållet..? Eller är mitt minne helt åt helvete det också? :p

Edit: Nej vad dum jag är, jag blandar ihop med när Laura är allmänt ascreepy längre fram i serien, då när Coop springer runt bland de där jäkla gardinerna typ
 
;)
Va, nä nu skojar ni. Jag såg nästan alla avsnitt och kommer ihåg röda rummet som ungefär 3/4 delar in i serien. Sedär vad minnet luras.

Tja, det kom ju tillbaka i allra sista avsnittet. Men det kan knappast vara de som du syftade på för då hade du ju sett hela serien
 
Jag HOPPASHOPPASHOPPAS agent Coopers skitknäppe kollega agent Rosenfield dyker upp!

Du verkar ha blivit bönhörd :D skådislistan kom nyss på IMDB och Miguel Ferrer är med, liksom jätten och dvärgen:
http://www.imdb.com/title/tt4093826/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

men den lämnar ju en gräslig massa frågetecken. Är Cooper och Hawk bara med i ETT avsnitt :arghh: och var är tex Audrey, Leland och Shelley? :nailbiting:
Förhoppningsvis kommer den kompletteras framöver...om inte annat så måste det ju tillkomma en del nya stjärnor.
 
Du verkar ha blivit bönhörd :D skådislistan kom nyss på IMDB och Miguel Ferrer är med, liksom jätten och dvärgen:
http://www.imdb.com/title/tt4093826/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

men den lämnar ju en gräslig massa frågetecken. Är Cooper och Hawk bara med i ETT avsnitt :arghh: och var är tex Audrey, Leland och Shelley? :nailbiting:
Förhoppningsvis kommer den kompletteras framöver...om inte annat så måste det ju tillkomma en del nya stjärnor.

Jag som är född sent på 80-talet såg aldrig serien när den gick på TV. Har dock alltid känt att jag måste se den pga kultstatusen, och nu har det alltså varit dags under hösten.
Såg precis klart allra sista avsnittet och blev totalt överraskad då jag inte trodde att den skulle sluta med så många frågetecken! Framförallt att Bob nu verkar ha tagit sig in i agent Coopers kropp?! :eek::nailbiting: Och bästa audrey har blivit sprängd?

Nu blir det två års väntan alltså. Fattar inte hur ni andra har stått ut att vänta i 25 år?!:arghh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag som är född sent på 80-talet såg aldrig serien när den gick på TV. Har dock alltid känt att jag måste se den pga kultstatusen, och nu har det alltså varit dags under hösten. Såg precis klart allra sista avsnittet och blev totalt överraskad då jag inte trodde att den skulle sluta med så många frågetecken!

Snälla, spoila inte! Det kan vara andra här som läser som ännu inte sett hela serien.
Ber admin ta redigera inlägget.
 
Spoilerfixat- hoppas jag!

//lizan, moderator

Tack!
Glömde att vi har en så fin ny spoiler-funktion! Å andra sidan kanske man inte borde läsa en sådan här tråd om man inte vill bli spoilad. I alla fall jag har undvikit tråden innan jag sett klart!
Men man vet aldrig vem som hittar hit, nu är det ju fixat :)
 
Laura Palmer. Ja det fick man...tyvärr, skulle jag vilja säga, för efter det avslöjandet tappade den en del i kvalitet. Lynch har berättat i intervjuer att han egentligen inte tänkt avslöja någon mördare, men produktionsbolaget tvingade honom och efter det tappade han lite intresset.
Det är stor skillnad i kvalitet på de 15-20 första avsnitten och resten (som i de flesta fall regisserades av andra än Lynch)

Att Lynch/Frost själva är inblandade i den kommande omgången bådar därför väldigt gott :love:
OCH Angelo Badalamenti, nu 77 år, kommer skriva musik :banana:


@Luff

Vad olika man kan tycka! Alltså, det mesta blev helt klart sämre i säsong två, men dvärgen i det röda rummet var ju en av de stora behållningarna...
Jag älskar Lynchs förmåga att driva sina tittare till vansinne ;)

Orsaken till detta var ju att serien bara skulle vara en säsong lång, den blev dock så omåttligt populär att även en andra säsong snickrades ihop (förklarar flummigheten för alla visste ju redan vem som dödade Laura).

Jag älskar Twin Peaks och ställer mig tveksam till en fortsättning. Det var och är en superserie, låt det stanna vid det, istället för att riskera att floppa och hamna i smutsen.
 
Nä det är ju jättelång tid! :arghh:

Håller med, alldeles för lång tid. Men försöker tänka att hellre 18 månader så att de har gott om tid att göra det bra än 6 månader och en sämre produkt. Det är höga förväntningar de har att leva upp till, åtminstone från mig :D :angel:
 
Håller med, alldeles för lång tid. Men försöker tänka att hellre 18 månader så att de har gott om tid att göra det bra än 6 månader och en sämre produkt. Det är höga förväntningar de har att leva upp till, åtminstone från mig :D :angel:
Jag förbereder mig mentalt för att bli besviken. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp