It's happening again - Twin Peaks kommer tillbaka!

Såg klart på säsong 2 igår... Hur har jag kunnat missa vilken jävla douche James var?! O_o

Also, ang nya avsnitten, spoileralert:
Spänning och sånt åsido så - fan vad söt Coop är när han är alldeles borta :D
 
Som tur är har jag sedan en månad tillbaka HBO så ikväll ska här tittas på Twin Peaks.
Tror inte att det kommer vara lika bra som de gamla säsongerna men måste såklart titta ändå.
De fyra första avsnitten släpptes tidigt imorse!
När släpps alla avsnitt?
 
Varför startade jag en egen tråd när det fanns en redan??? Sorry! :D

Nu har jag sett fyra nya avsnitt. Det känns som att Lynch har fått helt fria händer att lyncha loss :D Och det är ju roligt. Tycker också att serien kom igång lite mot slutet, och att det surrealistiska kombineras med det vardagligt bisarra lite mer.

Chokladkaninerna och Michael Cera-scenerna är det roligaste jag sett på länge!
 
Varför startade jag en egen tråd när det fanns en redan??? Sorry! :D

Nu har jag sett fyra nya avsnitt. Det känns som att Lynch har fått helt fria händer att lyncha loss :D Och det är ju roligt. Tycker också att serien kom igång lite mot slutet, och att det surrealistiska kombineras med det vardagligt bisarra lite mer.

Chokladkaninerna och Michael Cera-scenerna är det roligaste jag sett på länge!

Jag gillade också dom scenerna :laugh:
Tycker att avsnitt 4 var bäst hittills då det mer börjar likna sättet berättade historien på i de gamla säsongerna. Vissa avsnitt har varit lite väl crazy :p Imorgon kommer avsnitt nr 5!
 
18740292_1470387642982336_3097700605518254191_n.jpg


:D
 
Jag gillade också dom scenerna :laugh:
Tycker att avsnitt 4 var bäst hittills då det mer börjar likna sättet berättade historien på i de gamla säsongerna. Vissa avsnitt har varit lite väl crazy :p Imorgon kommer avsnitt nr 5!
Verkar inte finnas nåt avsnitt 5 än! Och jag som suktat sen förra måndagen.. nån som vet när det kommer?
 
Jag blev mest positivt överraskad av att Jim Belushi inte kändes malplacerad ^^ Han är verkligen Jims värld-Jim för mig annars.

Och så är Coop skitsöt, lite som Skarsgård när han fick minnesförlust i True Blood :D
 
Ännu ett avsnitt och fler frågetecken än nånsin! :nailbiting: Någon som sett avsnitt 5 och vill diskutera lite? :)

Har sett avsnitt 1-5, nu också avsnitt 6 och tadaaam: ännu fler frågetecken. O_o

Några funderingar och reflektioner (obs spoilers inkluderande avsnitt 6-händelser):

Alltså hur många "Bob" finns det där ute? Eller är det bara jag som ser pure evil kika fram lite överallt, förutom i onde Coop?

Rejält brutala scener i de senaste avsnitten, körningen fattade man ju från början att här kommer detta att gå riktigt riktigt dåligt för någon som kommer ivägen :cry: Men knivmannen (eller skruvmejselmannen) fick man inte mycket förvarning om

Jag vill veta NU vad det stod på pappren som Hawk hittade. NU!

NÄR ska Audrey Horne komma tillbaka? NU, om jag får be

Och hur hänger den kriminelle barnadräparen Richard Horne ihop med resten av the Horne family? Känns som att han kunde vara Jerrys son, men vad vet jag = typ inte ett jota.

Men Diane! Där var HON ju! (tog mig ett tag att ens fatta - OMG, it's... DIANE!) :D :up:

Jag dyrkar Albert Rosenfield och önskar att det hade varit mycket fler och längre scener med hans bistra men fantastiska person. Och det är så sorgligt att Miguel Ferrer inte finns längre, en saknad skådespelare.

Suck. En hel veckas väntan på... ännu fler frågetecken.
 
Senast ändrad:
Helloooo-o-ooo? Avsnitt 7 nu, och var finns alla Twin Peaks-fans med reaktioner och tankar om utvecklingen? Har ni blivit Dougie Jones-typer allesammans?

Så jäkla läskig han är i onde-Dale-inkarnationen. Både röst och blick liksom sprungna direkt från Black Lodge.
 
Har precis kollat på senaste avsnittet och...

...OMG! Coop mot han med pistolen och herregud vad händer nu när onda Coop flyr och vad är ljudet och kommer Hawk dra till Black Lodge och leta efter riktiga Coop?! :nailbiting: Herreguuuud vad jag hatar att behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt, jag vill bingea ordentligt nununuNU!
 
Helloooo-o-ooo? Avsnitt 7 nu, och var finns alla Twin Peaks-fans med reaktioner och tankar om utvecklingen? Har ni blivit Dougie Jones-typer allesammans?

Så jäkla läskig han är i onde-Dale-inkarnationen. Både röst och blick liksom sprungna direkt från Black Lodge.

Jag har bara hunnit med till avsnitt 6 för sen hade Orange is the new black premiär för nya säsongen så har suttit med den :p
Men snart dags att återuppta Twin Peaks igen :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp