Ja, just det ja...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kikade lite i mitt facebookflöde i lördags då jag blev smått frustrerad. När jag kom hem från Hova och svängde in sista gathörnen mot parkeringen hemma, blinkade alla möjliga lampor, bland annat oljelampan på bilen. Så jag vågade inte ta bilen till Biltema, utan eftersom jag inte kunnat cykla på så där... eh... 8-10 år, inte har färdtjänst, eftersom jag kan gå till bussen, så tog jag Karl-Oscar (min rullator) i hand och gick ut till bussen.

2½ timme att ta sig till Vivalla, då samtrafiken fungerar som... eh ja, och så korsa rondell, klättra över gräsmatta och ett par hundra meter över en parkering, runda ett träd, gå över en gata, uppför en backe och en parkering till innan jag kom till Biltemas entré med 5-6 pauser a 5-10 minuter. Fyrtio minuters fikarast med kaffe, macka och tre muggar vatten innan jag vacklade in på Biltema och köpte två liter olja. Det tog fem minuter...

När jag satt och fikade, skrev jag det här på Facebook...

Halvdagsutflykt till Biltema med rullator o buss.
Hur man ska ta sig till busshållplatsen på andra sidan
Eurostoprondellen för att komma tillbaka till slottet
o ut till Hovsta blir nog nästa halvdagsutflykt om jag
inte räknar rullatorn som fordon. Den har i alla fall
4 hjul. Välkommen till den funktionsvariations-
o-tillgängliga staden. Har jag förresten någon
gång nämnt.... "Det går precis lika bra med cykel!"
Tjohoooo!


Vägen tillbaka var minst lika kämpig, då jag var tvungen att gå tillbaka till tidigare busshållplats med alla pauser, gå över vägen två gånger för att ta mig runt i en rondell och till hållplatsen där bussen skulle gå. Där är trottoaren ännu inte anpassad för funktionsvarierade utan det var ett himla bökande innan jag fick på rullatorn. Och då skrev jag det här.

Den dag vi funktionsvarierade som vill ha rätt till en funktionell
vardag och tillgänglighet i vardag som fritid värderas lika
högt som cyklister blir jag överlycklig. Många av oss funktions-
varierade jobbar och betalar skatt så jag tycker inte att det
är för mycket begärt.

Det finns självklart positiva historier också... :) I söndags, skrev jag det här....

Stoppade en randoom tjej på trottoaren för att få hjälp med
oljelocket. Naturligtvis hade hon reumatism och naturligtvis
fixade hon det. Änglar finns lite varstans. Olja påfyllt, nu
mot jobbet o babbla med en Wartunevän som stannat där
med sin husbil.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp