Jacka i galon?

Idas

Trådstartare
Finns det för vuxna? Jag ska bo på en segelbåt och utföra blöta forskningsaktiviteter i fem dagar och har blivit ombedd att ha typ galonkläder på mig. Dels för att många membranjackor inte tål så pass mycket vatten och dels för att de som verkligen gör det är "för dyra" för att lera ner med syrefattigt, svart sediment :angel:

Har ni något tips på en bra regnjacka som inte kostar 4000 spänn och kan stå emot att bli spolad på med vattenslang, typ?
 
Har du provat att söka på kläder för yrkesfiskare?
När jag gjorde det fick upp en hel del och till bra priser. Man får ju inte länka och skriva märken hur som helst så här. Så prova att söka på det.
 
Finns massor, speciellt om man letar på rätt ställen (som med allt)

Tex vissa sportaffärer, hos försäljare av arbetskläder och på Ullared. Även överskottsbolaget kan ha.

Galon är överlägset bäst på att hålla torrt, se dock till att ha rätt på dig under så att du inte blir blöt innifrån
 
Grundéns tillverkar galonkläder, finns i välsorterade seglaraffärer.

Jula har billigare galonställ, men de är nog lite klena.
 
Finns det för vuxna? Jag ska bo på en segelbåt och utföra blöta forskningsaktiviteter i fem dagar och har blivit ombedd att ha typ galonkläder på mig. Dels för att många membranjackor inte tål så pass mycket vatten och dels för att de som verkligen gör det är "för dyra" för att lera ner med syrefattigt, svart sediment :angel:

Har ni något tips på en bra regnjacka som inte kostar 4000 spänn och kan stå emot att bli spolad på med vattenslang, typ?

Finns både som arbetskläder (med varselfärg och reflex) samt vanliga riktigt snygga :) såg senast varselmodellen på granngården och den "vanliga" finns på sportaffärer, lindex mfl ställen.

Superskönt när det regnar, klart värt att ha! :)
 
Jag har köpt på jula - regnställ från Blue wear. Kostar 400 kr för byxa och jacka och det är komplett regntätt. Dock får man inte röra på sig då det inte andas det minsta. Man ser ut som en vägarbetare då det är orange - men det fyller sin funktion så det spelar ingen roll.

/Lizzie
 
Jag såg nyligen någon galonjacka på... kapp ahl tror jag. Ingen aning om kvalitet osv, men det lär ju inte vara någon jättedyr jacka iaf :p
 
Finns det för vuxna? Jag ska bo på en segelbåt och utföra blöta forskningsaktiviteter i fem dagar och har blivit ombedd att ha typ galonkläder på mig. Dels för att många membranjackor inte tål så pass mycket vatten och dels för att de som verkligen gör det är "för dyra" för att lera ner med syrefattigt, svart sediment :angel:

Har ni något tips på en bra regnjacka som inte kostar 4000 spänn och kan stå emot att bli spolad på med vattenslang, typ?
Jag har köpt på Granngården.Både jacka och byxor i galon.
 
Kan rekommendera Grundéns, särskilt anoraken är väldigt bra.

Julas är bra, men ömtåliga, d v s rätt kass kvalité. Går väldigt lätt sönder.
 
Finns det för vuxna? Jag ska bo på en segelbåt och utföra blöta forskningsaktiviteter i fem dagar och har blivit ombedd att ha typ galonkläder på mig. Dels för att många membranjackor inte tål så pass mycket vatten och dels för att de som verkligen gör det är "för dyra" för att lera ner med syrefattigt, svart sediment :angel:

Har ni något tips på en bra regnjacka som inte kostar 4000 spänn och kan stå emot att bli spolad på med vattenslang, typ?

Det finns absolut. Jag har sett dels moderna regnjackor på affärer i stil med Friluftsmagasinet eller XXL, dels i hippa retrobutiker (typ Söder i Stockholm) som har typ gula regnkappor i galon.
 
Det finns absolut regnjackor i galon, det är ju till och med modernt.

En liten varning utfärdas dock: Eftersom det är lite modernt är det inte alltid funktionen kommit i första hand så kolla att de regnkläder du köper verkligen har tejpade eller svetsade sömmar. Jag har sett många "regnjackor" på sistone som inte har täta sömmar och därmed skulle vara ganska värdelösa i de förhållanden du beskriver.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp