Jag är världens sämsta människa

litetsyskon

Trådstartare
Jag har en stor sorg över något man inte får vara ledsen över. Är gravid med andra barnet och det är en pojke. Jag vill ju inte ha någon pojke :cry: Det rådde ingen tvekan om det på ultraljudet och det var som ett slag i magen!
Jag har lyckats trycka bort känslorna länge men nu börjar det närma sig och när jag började gå igenom kläderna brast det. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till känslorna eller förlikas med tanken, jag vill inte riktigt ha det här barnet?? Varför kan jag inte bara var glad och tacksam? :cry:
 
Jag har en stor sorg över något man inte får vara ledsen över. Är gravid med andra barnet och det är en pojke. Jag vill ju inte ha någon pojke :cry: Det rådde ingen tvekan om det på ultraljudet och det var som ett slag i magen!
Jag har lyckats trycka bort känslorna länge men nu börjar det närma sig och när jag började gå igenom kläderna brast det. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till känslorna eller förlikas med tanken, jag vill inte riktigt ha det här barnet?? Varför kan jag inte bara var glad och tacksam? :cry:
Du är inte ensam om att känna så. Det står en del om det på Familjeliv. Bara att veta att man inte är ensam kan hjälpa en att bearbeta det hela.

Tror det är viktigt att du talar om det för din BM.
 
Jag har en stor sorg över något man inte får vara ledsen över. Är gravid med andra barnet och det är en pojke. Jag vill ju inte ha någon pojke :cry: Det rådde ingen tvekan om det på ultraljudet och det var som ett slag i magen!
Jag har lyckats trycka bort känslorna länge men nu börjar det närma sig och när jag började gå igenom kläderna brast det. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till känslorna eller förlikas med tanken, jag vill inte riktigt ha det här barnet?? Varför kan jag inte bara var glad och tacksam? :cry:
Jag vet inte vad du ska göra åt det, och har själv ingen erfarenhet (har inte barn,än) men jag läste för många år sedan en bok som tog upp ämnet, som ju kanske kan uppfattas som lite tabu för en del. Katerina janush "dotter önskas", den handlar om andra som känner som du och den är baserad på kvinnor i din situation.
kanske kan hjälpa i det att du ser att det är fler med samma kännslor som du, att det inte är ovanligt eller konstigt.
Sen behöver du helt klart också professionell hjälp att ta dig igenom det .
 
Säger som de andra, prata med BM så kan hon lotsa dig vidare. Många MVCer har ju både psykologer och kuratorer knutna direkt till sig och har de inte det så vet de i alla fall var du ska någonstans.
 
Och du, världens sämsta människa är du inte. En del av att vara människa är att känna saker. Vissa är positiva, andra negativa. Det viktiga är inte att du kände något negativt vid någon tidpunkt i ditt liv - det viktiga är hur du väljer att tackla det och gå vidare. Och uppenbart är det något som du vill göra (i och med att du uttrycker din önskan om att vara "glad och tacksam"), så du har ju tagit första steget mot att kunna hantera och vända den här negativa känslan. Fortsätt så! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 704
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 657
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 022
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 449
Senast: Skralt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp