Jag blir GALEN på all reklam!

Saybia

Trådstartare
Helt plötsligt har det börjat poppa upp massa fönster med reklam när jag sitter på internet, allt från poker till sms-lån och underkläder. Klickar jag på nåt så poppar det upp ett reklamfönster, sitter jag och skriver (som nu) poppar det upp reklamfönster, sitter jag och läser blir muspekaren ett timglas och så poppar det upp ett, två eller flera reklamfönster. Tycker det är jätte irriterande :mad:
Hur blir jag av med dessa pop-up fönster med reklam, om det nu går? :confused:
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

kör inte en, kör båda två. och installera inte sponsorprogrammen (minns inte om det följer med det med spybot men det kan det göra. nåja.)
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

SBL? Det är ju en zip!
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Tycker att jag syftade på att man skulle köra båda två ;)
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Men i zip-filen ligger en .sbl-fil :)
Du råkade inte länka till en updatefil, eller ngt? :)
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Helt plötsligt har det börjat poppa upp massa fönster med reklam när jag sitter på internet, allt från poker till sms-lån och underkläder. Klickar jag på nåt så poppar det upp ett reklamfönster, sitter jag och skriver (som nu) poppar det upp reklamfönster, sitter jag och läser blir muspekaren ett timglas och så poppar det upp ett, två eller flera reklamfönster. Tycker det är jätte irriterande :mad:
Hur blir jag av med dessa pop-up fönster med reklam, om det nu går? :confused:


Du kan använda nåt som heter adblock plus som är till firefox den tar bort den mesta irriterade reklam på websidor typ denna...
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.125673 Ad Aware


http://www.spybotupdates.com/updates/files/lang.svenska.zip
Spybot Search & Destroy


Dessa program letar upp och tar bort såkallade "spywares" och liknande. Testa dessa och se om det blir bättre!

Nu har jag kört båda programmen, Ad Aware hittade nästan 500 (:o ) misstänkta grejer som samtliga togs bort.
Spybot search & destroy hittade drygt 165, tog bort allt med hjärtat i halsgropen (var rädd att nån viktig windows-inställning skulle åka med den också...) och likt förbenat så poppar det upp reklam hela tiden :mad:. Står alltid högst upp i det fönstret: CiD:Vinn en resa - Microsoft Internet Explorer (som exempel).
Nåt mer om man kan göra för att få bort reklamen eller hindra den från att poppa upp i tid och otid??

Du kan använda nåt som heter adblock plus som är till firefox den tar bort den mesta irriterade reklam på websidor typ denna...

Jag har IE, då kanske det inte funkar...eller?
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Körde du FULL system scan på Ad Aware?
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Har du kört ditt vanliga antivirus på full system scan också? Jag har haft en massa skit överallt som inte låg på hårddisken. Tror den går igenom alla former av minnen i datorn också.
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Du har antagligen något tilläggsprogram installerat som ger reklamen. Kolla Verktyg/hantera tillägg. I IE 7 kan man ha tilläggsprogram.

Kolla också Kontrollpanelen/Lägg till-Ta bort program. Kolla så att det verkligen är program du vill ha. Är du osäker på vad programen är för något googla innan du tar bort dom.
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Du har antagligen något tilläggsprogram installerat som ger reklamen. Kolla Verktyg/hantera tillägg. I IE 7 kan man ha tilläggsprogram.

Kolla också Kontrollpanelen/Lägg till-Ta bort program. Kolla så att det verkligen är program du vill ha. Är du osäker på vad programen är för något googla innan du tar bort dom.

Vågade inte ta bort nåt i Verktyg/hantera inlägg, förstår inte vad allting är så risken är nog stor att jag tar bort nåt viktigt...

Kollade i lägg till och ta bort program också. Det enda "konstiga" jag hittade var LiveMessenger med sponsorprogram så tog bort det. När jag tänker efter så var det bara ett par dagar sedan som jag installerade LiveMessenger (ung. samtidigt som jag fick problem med reklam) så får väl se om det var de där sponsorprogrammet som var "boven i dramat" *håller tummarna*.

Tack för hjälpen föressten :bow: , även till Stormogul
 
Sv: Jag blir GALEN på all reklam!

Ingen orsak!

Jag går alltid långsamt fram när jag installerar saker just för att inte missa att bocka av någon form av skit som kan följa med!

Läs allt noggrant när du installerar nytt!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 864
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Jag har fått ett ganska irriterande problem på min dator, det är så att när jag är ute på internet och ska öppna en ny sida, klickar på...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp