Jag fick för mig att det var fredag tlll framåt 14 idag

då jag upptäckte att det var helt annan TV-tablå och då kollade jag almanackan... - lördag! Jag börjar bli som mormor... När man är jobblös och mestadels är hemma, är varje dag den andre lik och då är det inte lätt att hålla koll.

Idag har Minnie varit vaken och busat järnet större delen av dagen, när hon inte ätit. Jag köpte Sheba med sås härom dagen. Det var länge sedan hon fick det och de påsarna ÄLSKAR hon... Annars får hon en påse morgon och en påse kväll med våtfoder, för andra påsar är lite större... Nu går det åt tre åt fröken matvrak. Men med den energinivån, förstår jag det. Royal Canin Kitten torrfoder står framme 24/7 och det går också åt.

Nu har jag funderat på att dra fram min Cricut Joy flera dagar... för att hitta på något. Det känns som det är dags att bara gå all in och hämta den nu. :p

Eftersom det är lördag, syndar jag idag, jag har beställt pizza. :heart
 

Om inte ungdomar, med färsk utbildning kan få jobb... Hur ska då en funktionsnedsatt käring på 56 bast, med ett antal utbildningar, som tydligen inte passar någonstans om man har funktionshinder.

Kontor siffer, ett antal kurser inom adb- och terminalhantering, bokföring, ordbehandling, programmering, kommunikation, projekthandledning

Allmän linje på folkhögskola gymnasiekompetens 3 år...

Fritidspedagog Örebro Universitet, extra poäng i naturvetenskap, bild, musik och drama, barn- och ungdomslitteratur

Natur- och kulturvägledning, SLU

Ett antal fackliga utbildningar


Så just nu har jag inga större förhoppningar, än daglig verksamhet med servettryck, måla prickar på dominobrickor, riva i sär spelkortsflak till kortlekar och sortera "jungfruben".... Vilket en av mina brukare som jag var kontaktperson åt i två år, "jobbade" med.

Men det löser sig.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp