Jag HATAR popplar!

Detta är alltså vad jag har att kriga mot
bF2WvxY.jpg


HnRQf9I.jpg


ca 4 meter brett, minst 20 meter långt.
I höstas var det barmark, under stora träd.
Fy tusan alltså. Lider med dig.
 
Salt är ju en tanke. Köp ett gäng saltstenar och lägg på dom stora stubbarna.
Hrm.

Du tror inte att det skulle skada livet i bäcken? Tänker salt som kommer ner i en meandrande gammal bäck. Jag tror ju att det finns en himla massa intressant liv i den där bäcken. Skulle inte saltet ta död på det?

T.ex. så kommer det under en vecka varje sommar en invasion av vackra trollsländor - som lever i bäcken och kläckt och förskönar min tillvaro här under sin korta levnad :love:
Plus den där kräftan jag träffade häromdagen när jag pysslade vid den gamla tvättstugan. :up:
 
Hrm.

Du tror inte att det skulle skada livet i bäcken? Tänker salt som kommer ner i en meandrande gammal bäck. Jag tror ju att det finns en himla massa intressant liv i den där bäcken. Skulle inte saltet ta död på det?

T.ex. så kommer det under en vecka varje sommar en invasion av vackra trollsländor - som lever i bäcken och kläckt och förskönar min tillvaro här under sin korta levnad :love:
Plus den där kräftan jag träffade häromdagen när jag pysslade vid den gamla tvättstugan. :up:
Jag skulle väl hålla ett öga på det om det var så det regnade oupphörligt. Meningen är ju att det ska rinna ner i stubben.
Saltstenen jag har i hästhagen håller gräset bortbränt på en yta av en kvadratmeter.
 
Kan man inte kväva dem? Täcka dem med något tjockt mörkt?
Det är oerhört många kvadratmeter.

jag har fått skott i gräsmattan nu när det regnat lite. Håller efter med gräsklipparen.

de är typ 20 - 30 meter från närmaste poppel..... :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp