Bukefalos 28 år!

Jag kunde visst!

Ickapeltz

Trådstartare
Har varit fodervärd på en superhopphäst sen i höstas. Vartenda gång jag har hoppat och galopperat så ha det känts jobbigt eftersom jag tippade framår eftersom sadeln var för liten för mig. Efter många om och men så har jag köpt mig en sadel av lite billigare vatiant. Idag hoppade jag i den för första gången. det det galant! Det kändes helt underbart och jag kunde taxera upp mig själv och hästen efter hindret och inte bara ta ner honom till skitt som innan. Jag kan knappt fatta det själv! Jag har tidigare galopperat max en långsida i sträck innan men idag kunde jag galoppera flera varv oc jag tyckte för sörta gången på denna hästen att det var kul att galoppera! Innan kändes det bara som att jag skulle ramla framåt.

Tänk vad mycket en sadel kan göra!!!

:bump::banana::bump::banana:
 
Sv: Jag kunde visst!

Jag har hela tiden tvekat att tävla då ägaren gärna vill ha ut mig eftersom jag känt mig så osäker. Nu kan jag bara längta till mina hoppträningar och nån cr. (har aldrig tävlat innan)
 
Sv: Jag kunde visst!

Bra att du skrev detta inlägg. Hoppas många läser. Som skogstrollet säger - rätt sadel är A och O. Och det är inte bara det att den ska ligga bra på hästen - den ska passa "den egna rumpan" också!
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 184
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 096
Senast: yamyam
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 648
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp