Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

*KL*

Tack snälla ni!
Ja jag är ju inte född med tur direkt :D.

Nu har jag tillbringat halva dagen på akuten igen, det verkar inte ha blivit värre (än) så läkaren var nöjd! Den ortopeden jag träffade var en av de som var med vid ledpunktionen igår så det var perfekt eftersom han såg hur det såg ut då och kunde jämföra. Dessutom verkar jag tåla antibiotikan! :bump: Fick nytt gips och en remiss till vårdcentralen tills på tisdag för koll, så håll nu tummarna.... Blir jag sämre innan dess eller får feber så ska jag dock tillbaka till akuten igen.

Nån av mina gamla arbetskamrater i Kristianstad?
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Iiih! Det låter inte roligt! Snarare olidligt läskigt!
Hoppas du snabbt och utan nya krångel kryar på dig och sen håller dig så!

Min nack/huvudvärk känns inte så farlig mer. ;)
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Jag vägrade spruta i axeln när jag hade ont. Såhär i efterhand , efter operation , så vet vi att det hade inte alls hjälpt på något vis.

Och min axel har hållt sig i schack i över 10 år efter min spruta :)

Fast på mig vet jag med säkerhet att han prickade rätt för jag svimmade av smärtan :)
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Nu har jag varit på besiktning på vårdcentralen, jag gick inte ua men det ser bättre ut!
Det bästa är väl att jag slipper gipset och har lindad hand istället :bump:.
Ska börja röra tummen så smått men fasen vad ont det gör...
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

skönt att du slapp gipset iaf :laugh:
Ja det var skönt och bli av med det! :bump:
Det känns bättre för var dag nu och tummen svullnar bara upp om jag gör någonting, så jag har fått order från stallägaren om att inte göra något där - mer än att dricka kaffe och vara social haha :D.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Jag kan uppdatera om att min tumme tagit så mycket stryk av detta så det nu är tal om steloperation. GAH! Maximal otur! Men eftersom jag är positivt lagd så kan jag ju ändå skriva att det kunde ju faktiskt varit värre ;) :p.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Humira och infektioner av vilket slag det vara må är inte nåt vidare:(.
Jag vet.
 
Sv: Jag skulle ju bara få en cortisonspruta i tummen...

Humira och infektioner av vilket slag det vara må är inte nåt vidare:(.
Jag vet.
Nej det är ingen höjdare, jag har haft galet många infektioner under tiden som jag fått sprutorna. Men nu ska jag byta till Enbrel, reuma sa igår att det kanske passar mig bättre för effekten av Humira har avtagit de sista tre månaderna. Tyvärr är det ju dock samma skit gällande infektioner...blä.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 121
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 444
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
1 921
Senast: super
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 978
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp