Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag störde mig rätt rejält när jag kom från stallet och alla parkeringsplatser var upptagna. Fanns på parkeringen intill men det är en annan förening och därmed ett annat p-tillstånd. Var bara att åka en sväng och hoppas att det skulle lätta under tiden.

Men jag blir orimligt irriterad när jag kommer hem och jag inte ska kunna parkera liksom......
 
Stör mig på att jag håller på att sy byxor och inte hade nån gylf hemma. Måste vänta till imorgon med mitt projekt, och hopps sybutiken har gylfar inne. Annars blir jag sur på riktigt!
 
Jag stör mig på att det tar så sjukt lång tid att mocka ur bädden i ligghallen.

Måste ta en paus och kolla in vad som händer på Buke lite då och då!
 
Dessutom stör jag mig på att jag inte är rik!

Jag vill ju så mycket! grusa upp hela vinterhagen, bygga en separat byggnad enbart till hästskötsel och foder. Köpa loss grannbondens åker och lägga på mer stenmjöl på ridbanan, bygga hönshus och sadelkammare.

Ja och så vill jag bygga ut huset också :D:angel:
 
Stör mig på att min röst bara försvann nyss :cautious:
Snackade med pappa, så mitt i en mening var det som att någon bara tryckte på "mute"-knappen. Nu sitter jag här och hostar ist. :yuck:
 
... att jag hamnat i en sådan där fullkomligt onödig och omöjlig hunddiskussion med amerikaner igen när jag verkligen, egentligen, borde sova.
 
Jag stör mig på folk som inte kan/orkar använda Google. Nu menar jag inte de som inte hittar lite mer specifika sakerna, utan de som helt enkelt inte orkar bry sig utan förväntar sig att andra ska leta åt dom. De som inte orkar googla t.ex. blåklint, utan förväntar sig att någon annan ska fixa en bild för att de inte vet hur de ser ut.

De som startar en tråd på facebook och undrar om det finns rosa träns till häst, när man får hur många svar som helst på google om man söker på "rosa träns". Jobba lite själv för fasen!
 
När det finns massor utav lediga parkeringsplatser och man parkerar långt bort från övriga bilar. Innan man ens hinner kliva ur så har någon parkerat så nära bredvid en att de omöjligt kan kliva i och ur utan att göra fina dörruppslag...

Funderar på att göra några lappar att lägga i bilen med tydligt medelande om deras askonstiga beteende. Bilar har inget flockbehov.
 
Jag stör mig på folk som kör sakta (en bit under hastighetsbegränsningen när det är fint väder och väglag) när det är enfiligt på 2-1-väg och sedan gasar upp när det blir tvåfiligt så att man tycker det är onödigt att köra om - och sedan saktar de ner när det blir enfiligt igen.
Stör mig inte alls på de som kör sakta hela tiden, de har säkert en bra anledning!

Jag förstår verkligen inte detta fenomen! Om det vara någon enstaka person kan man ju tänka sig att denne inte har koll på sin hastighet, men det finns ju ganska många som varierar med upp till 15-20 km/h. Har folk så dålig koll eller finns det någon annan anledning till detta som jag inte kommer på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 824
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 863
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 973
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 769
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp