Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom har han, om det nu är hennes torso man hittat i havet, gjort sig av med de delar som visar typen av våld. Och sen försökt spola bort ytterligare bevis genom att fylla ubåten med vatten.

Du store tid, den här historien blir bara obehagligare för varje dag.....

Ja :(

I tv-serien Bones verkar de alltid hitta dödsorsaken till slut ;) men hur verklighetsbaserad den är har jag ingen aning om :o
 
Fast det är nog det han kommer att hävda i sitt försvar tyvärr och så länge det inte finns något som bevisar vad som verkligen hände blir det förbaskat svårt att verkligen få fram sanningen :(

Ja, så är det nog. Att han ändrat sin historia är dock något som starkt talar mot honom. Men han kommer antagligen att säga att hon trillat och skadat sig.

Dessutom har han, om det nu är hennes torso man hittat i havet, gjort sig av med de delar som visar typen av våld. Och sen försökt spola bort ytterligare bevis genom att fylla ubåten med vatten.

Du store tid, den här historien blir bara obehagligare för varje dag.....

Jag tvivlar faktiskt på att det är hennes bål man hittat. Det ska jäkligt mycket till för att en människa ska ge sig på en styckning. Jag tror snarare att det man hittat är en kropp som legat i länge och lösts upp av vattnet.

Men naturligtvis kan jag inte veta, det är bara en gissning.
 
Han gav sig antagligen på henne, hon gjorde motstånd och så hade han ihjäl henne.

Men oh, hur kunde jag ta så fel? Hans ex måste ju veta.

– Visst kan han bli irriterad och skrika, men han är absolut ingen mördare. Han skulle inte kunna skada någon annan människa. Jag har sett honom pressad och arg vid flera tillfällen, säger Deirdre King.

Peter Madsen är, enligt Deirdre King, en ”flörtare” och har alltid haft lätt att träffa kvinnor.

– Han skulle aldrig förgripa eller våldföra sig på någon kvinna. Jag har träffat flera kvinnor som han umgåtts med och det är aldrig någon som ens antytt något sådant.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare

(Obegripligt a) att de vill intervjua henne, b) att hon låter sig intervjuas)
 
Men oh, hur kunde jag ta så fel? Hans ex måste ju veta.

– Visst kan han bli irriterad och skrika, men han är absolut ingen mördare. Han skulle inte kunna skada någon annan människa. Jag har sett honom pressad och arg vid flera tillfällen, säger Deirdre King.

Peter Madsen är, enligt Deirdre King, en ”flörtare” och har alltid haft lätt att träffa kvinnor.

– Han skulle aldrig förgripa eller våldföra sig på någon kvinna. Jag har träffat flera kvinnor som han umgåtts med och det är aldrig någon som ens antytt något sådant.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare

(Obegripligt a) att de vill intervjua henne, b) att hon låter sig intervjuas)
Så där är det ju alltid. Grannen/ett ex från 15 år tillbaka/en skolkamrat från lågstadiet bedyrar att "det hade han aaaaldrig kunnat göra, visst han var lite egen men så han var ju såååå snäll" :banghead: Och varianter på det :meh:
 
Så där är det ju alltid. Grannen/ett ex från 15 år tillbaka/en skolkamrat från lågstadiet bedyrar att "det hade han aaaaldrig kunnat göra, visst han var lite egen men så han var ju såååå snäll" :banghead: Och varianter på det :meh:
Ja, och vem fasen kan gå i god för det? När jag läser sånt där som "gamla skolkamrater" säger så tänker jag ofta att det förmodligen är någon som inte alls kände huvudpersonen särskilt väl men gärna vill glänsa lite.

Men detta, ett ex? Inte fasen skulle jag prata så vitt och brett om ett ex om han figurerade i en förmodad mordutredning. Och "han behövde inte våldföra sig för att få kvinnor" stinker ju rätt kraftigt.
 
Jag stör mig orimligt mycket på att jag lagt ned en halv förmögenhet och oändligt med tid (känns det som iaf) på att hitta kläder till ett bröllop, där klädkoden är strikt, frågat sambon om färgval etc, köpt i blåa toner, så hans slips etc ska matcha. Så åker fanskapet och köper en väst, slips och näsduk till sin kostym i knallRÖTT. :meh::cautious::rage:
Mitt i värsta PMSen är jag sanslöst arg över detta.... :meh:
 
Jag tvivlar faktiskt på att det är hennes bål man hittat. Det ska jäkligt mycket till för att en människa ska ge sig på en styckning. Jag tror snarare att det man hittat är en kropp som legat i länge och lösts upp av vattnet.

Men naturligtvis kan jag inte veta, det är bara en gissning.

Och jag hade fel. Kroppen, om det nu är hennes, är medvetet styckad. Jag mår illa.
 
Jag hittar inget om det uttalandet? Var läser jag mer?

Jag funderade på om kroppen kunnat stympas av propellrar kanske?
T ex här. http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-far-besked-om-kroppen-pa-onsdag/

Och från Ekstrabladet: - Der er tale om en torso, hvor både arme, ben og hoved er (skåret af) som følge af bevidst afskæring. Vi kan sige, at længden på torso gør, at der ikke er noget, der taler imod, at det kan være Kim Wall, men vi ved det ikke endnu, siger Jens Møller
 
Jag stör mig på mobiluppdateringar. Jag har ungefär lika många appar i min iPhone som de flesta av mina bekanta, och jag får i storleksordningen 4 GB(!) uppdateringar i månaden. Facebook allena omsätter 200 MB varannan vecka, och Apples egna native appar är fullkomligt gigantiska i datamängd. Nästan alla uppdateringar kommer utan release notes, man får bara veta "Buggfixar" eller "Vi har gjort appen bättre, tack för att du gillar den".
I praktiken är hälften av all data som transporteras till min mobil uppdateringar av ett eller annat slag. Terabyte efter terabyte äter utrymme i vår infrastruktur enbart för att a) somliga apputvecklare behöver 25 releaser för att avlusa en mobilapp och b) andra apputvecklare lever i ett slags delirium där de känner sig manade att löpande skapa nya opåkallade features i sina appar. Och ingen av dem ser någon anledning att skriva utrymmessnål kod.
 
Jag stör mig orimligt mycket på att jag lagt ned en halv förmögenhet och oändligt med tid (känns det som iaf) på att hitta kläder till ett bröllop, där klädkoden är strikt, frågat sambon om färgval etc, köpt i blåa toner, så hans slips etc ska matcha. Så åker fanskapet och köper en väst, slips och näsduk till sin kostym i knallRÖTT. :meh::cautious::rage:
Mitt i värsta PMSen är jag sanslöst arg över detta.... :meh:
Man bär väl inte rött på ett bröllop såvida man inte gjort något hm i det förflutna med någon av huvudpersonerna :o:angel::confused:
 
Det ser de vid obduktion i sådana fall. Jag tolkar @mandalaki som att man alltså undersökt fyndet och kunnat fastställa att det är medvetet utfört. Skador från propellrar bör se annorlunda ut.
Men det här är ju helt ofattbart. Att en människa kan utföra sådana saker - och vänner och anhöriga bara ser honom som vänlig och snäll och nån som omöjligt kunnat döda någon med flit. Och så har han inte bara dödat utan mer än så..... Inte konstigt om han ville skölja ur ubåten - hemska hemska tanke.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 820
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 966
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 761
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp