Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är så mycket fåniga myter det bara kan bli! Självklart kan man ha rött på ett bröllop utan att det skulle signalera något dylikt!
När jag var liten fick jag det där litegrann om bakfoten och ville absolut ha en röd klänning på mitt eget bröllop :D

Däremot är det intressant att så mycket gällande bröllop fortfarande är väldigt traditionellt och att myter lever vidare fastän det går att kontrollera på två röda (:angel:) med hjälp av internet.
 
Jag stör mig orimligt mycket på att jag lagt ned en halv förmögenhet och oändligt med tid (känns det som iaf) på att hitta kläder till ett bröllop, där klädkoden är strikt, frågat sambon om färgval etc, köpt i blåa toner, så hans slips etc ska matcha. Så åker fanskapet och köper en väst, slips och näsduk till sin kostym i knallRÖTT. :meh::cautious::rage:
Mitt i värsta PMSen är jag sanslöst arg över detta.... :meh:

Mjo nog hade jag valt en mer neutral färg på bröllop i alla fall. Iofs ogillar jag rött öht på skjortor, föredrar vita, blå eller dovare naturfärger.
 
Det stör mig att såna här löjliga myter fortsätter att florera. Nej nej nej, rött på bröllop betyder ingenting! Varför skulle man vilja visa om man varit i säng med någon i brudparet? Det är en löjlig, osann myt.

Icke förty så hänger sånt kvar. Faktiskt.
 
Jag stör mig på att iPhonens in-ears åker ut hela tiden. Kan de inte ha skickat med såna som passar i örat??? :down: Hade inte det problemet med min gamla trogna SonyEricsson.
 
Jag stör mig på att iPhonens in-ears åker ut hela tiden. Kan de inte ha skickat med såna som passar i örat??? :down: Hade inte det problemet med min gamla trogna SonyEricsson.
Jag stör mig på att iphones in-ears är de enda jag kan använda....och som du säger de åker ju ur örat hela tiden
 
Om jag (mycket osannolikt) en dag skulle gifta mig, så skulle jag bara för att vara obstinat sätta "klädsel: rött" på inbjudningskorten.

Var på ett bröllop där klädkoden var svart eller rosa. :D Bruden hade en svart bröllopskl'äning och rosa blommor. Min första tanke men Nej svart? På bröllop? Alla utom en hade följt klädkoden :D
 
Idag stör jag mig å min kollegas vägnar på vår andra kollega. Det här med att vara anställd som chaufför och faktiskt ligga ute på dsagarna och köra verkar inte finnas. Idag har hen haft en körning 5 min resväg dit och tillbaks. Lastbilen var lastad sen igår. Vi börjar 7 och mina kollegor är alltid tidiga för de vill sitta på jobbet och dricka kaffe innan vi startar. Japp 07:40 kom hen iväg för hen vart tvungen att dubbelkolla ordern, ringa till kunden och kolla ifall det var något som var glömt, kolla med oss så priserna stämde, ringa till kunden igen för vägbeskrivning, kolla med mig om exakt adress (tydligen räckte inte min kartbild och vägbeskrivning sen jag var där förra veckan)

Och nu när hen ska iväg igen så har hen andra planera vilket innebär att vi i9nte får hem alla grejer.

Omständlig och energitjuv nej inte alls...
 
Jag stör mig på detta förbannade jävla drägg-pack som inte har något bättre för sig än att förstöra för alla andra. Pojkvännen fick inatt sin ena sidoruta krossad, ihop med ett tiotal andra bilar parkerade längs samma gata där jag bor. Inget stulet, ingen annan åverkan utan denna eller dessa har helt enkelt bara systematiskt gått ned längs gatan med någo slags tillhygge och knäppt ruta efter ruta tills det blev tråkigt. Det glassplittret som ligger längs gatan nu är inte nådigt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 822
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 969
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 767
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Heltidsresan forts
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp