Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att ett samtalsämne som kommer upp alldeles för ofta vid lunchbordet är hur värdelöst vädret är här och hur mycket bättre det är i mina kollegors hemländer. Jag veeet att Portugal är soligare än Skottland. Jag veeet att det är säkert 40 grader och sol i Kroatien just nu. Jag veeet att man kan bada och sitta ute till sent på kvällen under sommaren i Italien. Jag veeet att vädret i Skottland suger. Vi har alla bott här i minst tre år nu - är det kanske dags att acceptera detta faktum? Sluta gnälla? Åka hem? :grin:
 
Stör mig på att det varit ridsport på tv hela förmiddagen, jag har varit hemma, inne och inte gjort någonting särskilt. MEN INTE SATT PÅ TV:N :rage: förrän nu...

Jag stör mig på att jag inte kan se dressyren på svt play, även fast jag har svt1 och 2 på tv'n och BETALAR för skiten :rage:. Det är upphovsrätt på sändningen och får därför inte visas utanför Sverige (bor i DK). Så även fast jag får se det som sänds på svt1/svt2 så får jag minsann inte kolla på deras jäkla web-tjänst.

Hoppningen har jag iaf kollat intensivt på hela dagen :).
 
Jag stör mig oerhört på alla gubbar(för det är oftast gubbar) som frågar varför jag inte bara gav min katt ett skott i huvudet i stället för att åka till veterinären som jag gjorde. Alltså vad i h#lvete! :rage::banghead: Man tar inte bort en katt bara för att man misstänker skräp i ögat, i det här fallet visade det sig vara ett stort sår på hornhinnan. :down: Sedan försöker samma människor få till det att jag tagit "sovmorgon" från jobbet bara för att jag kom för sent för jag var tvungen att åka in med katt. Som om det är något jag frivilligt spenderar tiden på.:banghead::banghead::banghead: Kan påpeka att jag börjar kl. 15.00. Så jag retar mig på synen som vuxna har på oss ungdomar.:yuck: Efter några väl valda ord i fikarummet nämndes varken katt eller lata ungdomar mer.:sneaky:

Allt detta hände i måndags så jag kan säga att kattgubbens öga har blivit bättre. Återbesök på fredag så det är bara att hoppas på bra resultat. Då är jag dessutom ledig.:)
 
Senast ändrad:
Jag stör mig oerhört på alla gubbar(för det är oftast gubbar) som frågar varför jag inte bara gav min katt ett skott i huvudet i stället för att åka till veterinären som jag gjorde. Alltså vad i h#lvete! :rage::banghead: Man tar inte bort en katt bara för att man misstänker skräp i ögat, i det här fallet visade det sig vara ett stort sår på hornhinnan. :down: Sedan försöker samma människor få till det att jag tagit "sovmorgon" från jobbet bara för att jag kom för sent för jag var tvungen att åka in med katt. Som om det är något jag frivilligt spenderar tiden på.:banghead::banghead::banghead: Kan påpeka att jag börjar kl. 15.00. Så jag retar mig på synen som vuxna har på oss ungdomar.:yuck: Efter några väl valda ord i fikarummet nämndes varken katt eller lata ungdomar mer.:sneaky:

Allt detta hände i måndags så jag kan säga att kattgubbens öga har blivit bättre och resterande gubbar har återfått respekten för kvinnan på jobbet. Återbesök på fredag så det är bara att hoppas på bra resultat. Då är jag dessutom ledig.:)
 
Att jag precis fick inbjudan till förhandsvisning av en bostad vi ska titta på 29/8. Men kan inte gå på kvällens visning pga att sambon jobbar i Malmö idag och skulle inte hinna hit ens om han åkte nu.
 
Stör mig på att det varit ridsport på tv hela förmiddagen, jag har varit hemma, inne och inte gjort någonting särskilt. MEN INTE SATT PÅ TV:N :rage: förrän nu...
Man är liksom inte van vid att det är ridsport på TV. :idea: Själv somnade jag under hoppningen men tror jag hörde att Peder red felfritt.
 
Jag stör mig skitmycket på att jag, efter att ha lyckats släpa migsjälv och min tandläkarrädsla till tandläkaren för att få en sprucken lagning lagad... har ont i tanden när jag äter.

Kan man reklamera sånt?
 
Jag stör mig oerhört på alla gubbar(för det är oftast gubbar) som frågar varför jag inte bara gav min katt ett skott i huvudet i stället för att åka till veterinären som jag gjorde. Alltså vad i h#lvete! :rage::banghead: Man tar inte bort en katt bara för att man misstänker skräp i ögat, i det här fallet visade det sig vara ett stort sår på hornhinnan. :down: Sedan försöker samma människor få till det att jag tagit "sovmorgon" från jobbet bara för att jag kom för sent för jag var tvungen att åka in med katt. Som om det är något jag frivilligt spenderar tiden på.:banghead::banghead::banghead: Kan påpeka att jag börjar kl. 15.00. Så jag retar mig på synen som vuxna har på oss ungdomar.:yuck: Efter några väl valda ord i fikarummet nämndes varken katt eller lata ungdomar mer.:sneaky:

Allt detta hände i måndags så jag kan säga att kattgubbens öga har blivit bättre. Återbesök på fredag så det är bara att hoppas på bra resultat. Då är jag dessutom ledig.:)

Vilka empatilösa idioter till kollegor du har! Nu stör jag mig på dem. :rage:

En kollega åkte in härom veckan med sin katt och vi frågade flera gånger hur det gick och sade att hon inte behövde åka tillbaka samma dag. Nu var det tack och lov bara ett jack i svansen, men verkade mycket värre i början med något neurologiskt.
 
Vilka empatilösa idioter till kollegor du har! Nu stör jag mig på dem. :rage:

En kollega åkte in härom veckan med sin katt och vi frågade flera gånger hur det gick och sade att hon inte behövde åka tillbaka samma dag. Nu var det tack och lov bara ett jack i svansen, men verkade mycket värre i början med något neurologiskt.

Det är den jargongen det är i byarna här uppe. Katter är tydligen "slit och släng". Typ Oj, den gick sönder - bara att ta fram bössan! :banghead::meh: Nu var det ju bara halva skiftet, typ 4 st, som lät på det viset. För det mesta är de ett ganska roligt gäng att jobba med. Men den där attityden tål jag inte. :mad: Tur att gubbarna har respekt för kvinnan på skiftet. :sneaky: Passar de sig inte så fyller jag deras skor med spån och snytbaggar!:devil:
 
På att MiqMaq lagt ner :( Jag älskade MiqMaq! Att gå in där och titta på alla fantastiska saker, var som att gå in i en godisbutik, fast bättre :( :cry:
20 år fanns de i stan..nu...borta.
Men så stänger de ner hela City också, så det lönar sig nog inte direkt för några butiker att stanna där länge till :(
 
Alla GoT-spoilers som finns överallt på hela nätet!!! :arghh: Jag har råkat se spoilers här också i "just nu" till höger :rage: Nej jag har INTE sett dom senaste avsnitten men nu vet jag snart allt som hänt ändå :meh: Hejdå internet tills jag sett ikapp
 
Har två grejer idag som verkligen retar mig.

1: Har en lägenhetsvisning bokad på tisdag. Fick inbjudan till förhandsvisning i förrgår men kunde inte gå då sambon jobbade borta (30 mil bort) och inte hade hunnit hem innan visningen ändå även om han åkte direkt när inbjudan kom (alltså visningen var samma dag -inbjudan med kort varsel). Igår kväll plingar det i telefonen. Sms från mäklaren: "Hej, nu stänger budgivningen för idag och vi drar igång imorgon kl 10 igen". OK? Det har alltså startat budgivning? men det har jag inte fått notis om. Går in och tittar och då har lägenheten gått upp en halv miljon.... Rätt pissed. Ok om säljarna hade fått ett skitbra bud och sålde den på stört, men ingen jävla budgivning innan ordinarie visning........
Och hur tänker de nu? Säljer de den i helgen eller tänker de ha tisdagens visning ändå (bokad visning) men med det nya priset? Är ju ingen idé att gå på tisdag för jag har ingen chans att hänga med nu med det här utgångsläget. FANFANFAN :arghh::rage::rage::turd::turd::turd::turd::turd:

2: Jag kan inte logga in på mobilbanken och betala en räkning jag hade tänkt betala nu. Kunde logga in tidigare imorse men nu kommer jag inte in. Vet inte om det är banken eller BankID som krånglar men det är seeeeeeeeeegt och händer ingenting.
 
Jag stör mig orimligt mycket på alla människor som klär på sig så mycket när det är för varmt för det. De senaste veckorna när det har varit allt från 15-22 grader varmt har jag sett människor med halsdukar, pannband och tjocka jackor. Vad tusan har dessa på sig när det är kallt på riktigt? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 601
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 551
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen har startat en ny tråd.😉
Svar
1
· Visningar
946
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp