"Jag uppdaterar med hur det har gått" - Inte

purity_666

Trådstartare
När jag har tråkigt sitter jag och läser en del gamla trådar. Ibland (ganska ofta) hamnar man i något riktigt intressant. Allt för ofta avslutas tråden med "jag berättar hur det gått/jag uppdaterar med resultat" osv. Men icke! Då sitter man ju här med en cliffhanger och undrar hus tusan resultatet blev.

Är tråden från sisådär 2011 känns det lite nördigt att väcka den till liv bara för att få den där utlovade fortsättningen. Så varför gör ni så? Varför lovar ni oss fortsättning och resultat och sen bara försvinner? Här får ni fina förslag men man får ingen uppföljning. Skäms på er!

Alla borde gå igenom sina gamla trådar och ge folket alla uppdateringar.

Slutade hästen bitas? Blev fölet friskt? Räddades äktenskapet? Lärde du dig koka korv utan att den spricker? Så många frågor, så få svar. :nailbiting:

:cool:
 
Jag har uppdaterat någon gång men intresset har varit svalt... för att inte säga kallt då ;) Det är som om det är intressant bara så länge det är ett problem, men när lösningen funnits är det inget intressant mer :D
Hur vet du det?
Kollar du antalet visningar eller baserar du det på svaren?

Jag vet helt säkert att jag kollat ett antal uppföljningar genom åren och bara dragit en lättnadens suck - eller blivit förbannad. Men svarat - nä sällan.
 
Jag har bara gissat, glömde att jag är på buke och måste redovisa allt inklusive källor :p

Nej det är bara vad jag tror, men jag är inte någon expert på vem som läser vad och varför och när och hur. :D
 
Jag har bara gissat, glömde att jag är på buke och måste redovisa allt inklusive källor :p

Nej det är bara vad jag tror, men jag är inte någon expert på vem som läser vad och varför och när och hur. :D
Aha. Nä, du behöver verkligen inte inte redovisa - jag blev bara så ställd när du var så tvärsäker och undrade vad jag missat.

Vet du - jag tror att väldigt många är som jag. Högst intresserade, men bemödar sig inte om att ge respons. Finns inte så mycket att säga liksom.
 
Nä och så länge man inte ens kan klämma fram ett "Kul att det gick bra" eller "Oj, vad trist" eller nåt så får man ju räkna med att uppdateringarna kommer förmodligen kommer utebli till slut.
Visst.
Men samtidigt brukar det vara ett antal som skriver just det och då känns det fånigt att stämma in i kören med samma fras. I alla fall känner jag så. men jag kanske ska bättra mig.
 
Visst.
Men samtidigt brukar det vara ett antal som skriver just det och då känns det fånigt att stämma in i kören med samma fras. I alla fall känner jag så. men jag kanske ska bättra mig.
Nej, nej, det gör du som du vill med. Menar bara att om folk känner att de får noll och ingen feedback när de uppdaterar så kommer de ju inte uppdatera sen heller. Men jag säger varken bu eller bä om hur man ska göra.
 
Fast det ar ju mycket enklare numera nar man kan gilla vad nagon sager. Det ar bara att gilla uppdateringen ... om man gillar den. Far man ingen feedback kan det ocksa vara for att updaten inte stammer med vad majoriteten tycker.;)
 
Sen angående att inte få lika många svar i en uppdateringstråd handlar nog lite om att en kanske lätt missar dem? Så är det för mig, uppdateras det direkt i ursprungstråden ser jag det, men skapas det en ny tråd är det lätt att missa. Såg tex först nu @Ninnurur s uppdateringstråd :o :angel:

"Ursprugstrådarna" har ju i allmänhet väldigt stort genomslag, så de hamnar högt i forumet upprepade gånger och skapar då en positiv spiral (på antalet läsningar och svar). En uppdateringstråd är ju ofta väldigt intressant att läsa (om man läst ursprunget), men själv kan jag erkänna att jag sällan svarar, just för att det blir liksom oftast bara ett svar i mängden, då alla oftast består av samma sak. Tycker dock gillningsfunktionen är bra, för då kan man lite mer visa att man läst iaf :) Men det jag menar är iaf att iom att färre svarar så hamnar ju uppdateringstråden också snabbare längre ner på forumet, och färre hittar den..
 
När jag har tråkigt sitter jag och läser en del gamla trådar. Ibland (ganska ofta) hamnar man i något riktigt intressant. Allt för ofta avslutas tråden med "jag berättar hur det gått/jag uppdaterar med resultat" osv. Men icke! Då sitter man ju här med en cliffhanger och undrar hus tusan resultatet blev.
För jävligt är vad det är! :mad::devil:
 
Sen angående att inte få lika många svar i en uppdateringstråd handlar nog lite om att en kanske lätt missar dem? Så är det för mig, uppdateras det direkt i ursprungstråden ser jag det, men skapas det en ny tråd är det lätt att missa. Såg tex först nu @Ninnurur s uppdateringstråd :o :angel:
Jag håller med, tycker det är bättre att skriva uppdateringen i samma tråd så kan man dessutom som nykomling läsa in sig på vad som hänt. :)
 
Men ja såklart ska man ju skriva i ursprungstråden. Annars är det ju lika illa. Då kan jag ju missa uppdateringstråden, från 2011, och sitter här med lösningen framför ögonen men kopplar inte ihop trådarna.

Ofta står det visserligen också "återkommer ikväll/ i morgon när jag testat" men icke. Nej det är dålig stil och skäms på er! Kanske skulle ta en raid och väcka alla trådar där jag undrar hur det gått :devil::idea:
 
Problemet är väl att när man fått löst det man ville, då glömmer man fort bort tråden. Då har man ju liksom ingen anledning att gå in där mera. Men håller med, det hade varit jättekul att få reda på hur saker och ting har gått.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 506
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp