Jagad av hundar?!

Av det jag sett snuttar av på Tv så verkar programmet rätt stört.
Om sättet att använda hundar på kan jag bara säga idioti men vad mer kan man förvänta sig när Tv-underhålling plus ett land där djursynen är usel går ihop? Undra om de hade kunnat spela in det i Sverige......
 
Visst är det helt sjukt att folk ska bli jagade av hundar som underhållning, men sjukast av allt var nog programledarens kommentar att det var häftigt att se folk bryta ihop och gråta och be på sina bara knän om att det ska sluta. Hon kan ju inte ha alla hemma om man säger så...
 
Inget ont som inte för något gott med sig - inbrottstjuvar kanske kommer tänka till ytterligare en extra gång innan dom går in i hem med hund i framtiden.. :)
 
Förutom att hundarna ska vara med skulle jag lätt titta på programmet.
Kommer nog göra det ändå, men jag är ju lite makaber.
 
Det jag finner mest uppseendevackande ar att det ar ett Svenskt program ... som inte spelas in i Sverige da det (formodligen?) inte skulle vara tillatet dar.

Sedan skulle jag vilja lagga till (@Hatsune ) att programmets fortlevnad hanger pa att sa manga som mojligt tittar ... sa det basta ar om man avstar att titta om man gillar hundar som salskaps djur.

I Sverige har vi starka kanslor kring hundhallning och tycker inte om "ryck och slit" eller den image hundar far tranare som promotar det, tex. Cecar Milan ... men gor ett program som gar ut pa att tavlande springer fran aggresiva hundar. Hur sjukt ar inte det? Det ar verkligen bast att avsta att titta ... om programmet gor succe i Sverige kommer det att sprida sig och goras liknande program runt varlden. Nagot vi verkligen inte behover.
 
Antar att TV3 har en fb-sida. Får de tillräckligt mycket kritik från hundfolk kanske det inte blir så kul.

Gick in och kollade på Tv3s FB-sida och en tjeje har tagit upp detta med hur hundarna används. Hon blev idiotförklarad av en kille. Ingen mer har i nuläget kommenterat detta.
 
Tycker TV3's svar var lite... vekt. Det kändes inte som att han visste vad han skulle skriva så han bara drog till med något som snarare fick det att låta som att dem inte tar kritiken på allvar. "Dem är IPO-tränade och viftade på svansen." Jotack, det ska gudarna veta...
 
Gillar SKK's slutkläm: "För din information vill jag bara nämna att även en aggressiv hund viftar på svansen" :up:
Sen hur den gör det, det vet nog inte tv3.
 
Gick in och sökte på youtube och hittade den här trailern:

Spola fram till 2:06. Hugger/biter hunden i honom på riktigt eller är det bara skådespeleri?
Tycker själva grejen bara verkar sjuk, oavsett om det är skådespeleri eller inte.
 
Som russinbulle säger så är hundarna tränad att gå på ryggsäcken och de som springer har någon typ av skydds jacka MEN va sjukt jävla farligt. Även om hundarna normala fall är drypsäker så i stridens hetta ( när fem hundar jagar samma byte) är det ju lång i fn omöjligt att någon hund blir för het och råkar bita någon annanstans.
Nu tränar jag ändå skydd på elitnivå men jag skulle då inte lita på att de håller sig till ryggsäcken.

Näh återigen sjukt dåligt program även utan hundarna. Som att gå in på en halloween fest mitt i skogen,
 

Liknande trådar

Övr. Hund Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 446
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 552
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 732
Hundträning Jag har aldrig cyklat med hund ordentligt så nu kommer jag kanske ställa några dumma frågor men jag vill göra det på rätt sätt. Är det...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp