Jättedålig service från Horseware

Harbor

Trådstartare
Jag har ett Rambo orginaltäcke som regnet läcker igenom. Det är köpt från en svensk nätbutik för 1,5 år sen som inte existerar mer. Täcket är tvättat 1-2 gånger enligt konstens alla regler.
Eftersom affären inte mer existerar så var jag tvungen att vända mig till Horseware direkt och de har så för annat dålig service. De svarar inte på mail, sen när de till sist svarade så trodde de inte på mig. Till sist så ordnade de leverans att täcket hämtades och skickades dit för granskning. Nu har det gått typ 2 månader och på den vägen blev det. Har skickat flera mail men ingen Svarar. Där blev väl vårt dyra täcke forever.... nån som har erfarenhet av reklamationer dit direkt?
 
Fy vad tråkigt!!! Deras svenska agent? Kan inte denne hjälpa till? Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt. För så här ska det inte vara.
 
Finns något telefonnummer, i det svar du fått tidigare till exempel?

Kan nog vara så att de inte är vana att hantera reklamation direkt mot kund. När jag gjort det via butik har jag fått ett nytt täcke på en vecka.

En elak sak man kan ta till är att skriva på Facebook så alla ser. Det brukar sätta fart på många företag :devil:

Med det sagt är nog inte två månader någon lång tid för att få ett täcke testat. Däremot förtjänar du ju ett svar på dina mejl.
 
Finns något telefonnummer, i det svar du fått tidigare till exempel?

Kan nog vara så att de inte är vana att hantera reklamation direkt mot kund. När jag gjort det via butik har jag fått ett nytt täcke på en vecka.

En elak sak man kan ta till är att skriva på Facebook så alla ser. Det brukar sätta fart på många företag :devil:

Med det sagt är nog inte två månader någon lång tid för att få ett täcke testat. Däremot förtjänar du ju ett svar på dina mejl.

Har redan gjort det. Utan resultat. Alltså via facebook.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Här är en till som har dåliga erfarenheter av HWs kundservice. Jag köpte ett Rambo flybuster vamose till min förra häst. Efter 10 dagar (i sjukhage dessutom) så hade räcket tänjt ut sig i bogen och åkte bakom manken. Fodret i bogen hade även gått sönder. Jag kontaktade då min åf och hon i sin tur kontaktade HW som ville se bild på täcket på hästen. Jag skickade en bild och får då till svar att dom inte godkänner reklamationen pga att jag köpt ett för stort täcke till hästen.. Till saken hör att jag köpte stl 140 just för att det inte skulle bli för stort och kana bak. Nästa storlek ner är 130... Menar dom på allvar att jag skulle köpt ett 130 till en häst på 163 cm???? Hur som så var åf sjyst så hon tog tillbaka täcket ändå. Men jag kan inte säga att jag är impad av HWs kundservice direkt!!! Gillar dock deras täcken tyvärr och köper dom ändå för deras passform är oöverträffad och hästens välmående går först.
 
Jag har ett Rambo orginaltäcke som regnet läcker igenom. Det är köpt från en svensk nätbutik för 1,5 år sen som inte existerar mer. Täcket är tvättat 1-2 gånger enligt konstens alla regler.
Eftersom affären inte mer existerar så var jag tvungen att vända mig till Horseware direkt och de har så för annat dålig service. De svarar inte på mail, sen när de till sist svarade så trodde de inte på mig. Till sist så ordnade de leverans att täcket hämtades och skickades dit för granskning. Nu har det gått typ 2 månader och på den vägen blev det. Har skickat flera mail men ingen Svarar. Där blev väl vårt dyra täcke forever.... nån som har erfarenhet av reklamationer dit direkt?

Kontakta agenten för Hw så hjälper hon säkert dig.
 
Här är en till som har dåliga erfarenheter av HWs kundservice. Jag köpte ett Rambo flybuster vamose till min förra häst. Efter 10 dagar (i sjukhage dessutom) så hade räcket tänjt ut sig i bogen och åkte bakom manken. Fodret i bogen hade även gått sönder. Jag kontaktade då min åf och hon i sin tur kontaktade HW som ville se bild på täcket på hästen. Jag skickade en bild och får då till svar att dom inte godkänner reklamationen pga att jag köpt ett för stort täcke till hästen.. Till saken hör att jag köpte stl 140 just för att det inte skulle bli för stort och kana bak. Nästa storlek ner är 130... Menar dom på allvar att jag skulle köpt ett 130 till en häst på 163 cm???? Hur som så var åf sjyst så hon tog tillbaka täcket ändå. Men jag kan inte säga att jag är impad av HWs kundservice direkt!!! Gillar dock deras täcken tyvärr och köper dom ändå för deras passform är oöverträffad och hästens välmående går först.

Fast vår häst var 162 och hade HW 130. Satt perfekt. Deras täcken är ju rejäla.
Ja de har väl råd att vara besserwissers eftersom täckena är så bra i övrigt. Dock tycks det inte löna sig att köpa billigare över nätet eftersom det blir problem vid reklamationer :-(
 
Kontakta agenten för Hw så hjälper hon säkert dig.
Vilken agent menar du då? Pä Horseware svarade de första gången att jag skulle gå till en annan återförsäljare och visa upp det, så att de kunde vara i kontakt med Horseware och skicka vidare dit vid behov. Butiken vägrade eftersom jag inte köpt därifrån.
 
Råkade ut för samma sak som TS, antagligen köpt från samma webbshop. Fick hjälp av min lokala butik att få kontakt med HWs agent i sverige, sen gick det jättesmidigt att reklamera.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Råkade ut för samma sak som TS, antagligen köpt från samma webbshop. Fick hjälp av min lokala butik att få kontakt med HWs agent i sverige, sen gick det jättesmidigt att reklamera.
Täcket är redan skickat till Irland, på deras initiativ, men det har nu gått två månader utan att det hörts något.:-(
Vi bor i Finland och jag var i kontakt med två olika butiker som tar in HW här men ingen ville förstås hjälpa. Butiken som jag köpte ifrån på nätet börjar på W. Vt inte om man får skriva hela namnet här?
 
Täcket är redan skickat till Irland, på deras initiativ, men det har nu gått två månader utan att det hörts något.:-(
Vi bor i Finland och jag var i kontakt med två olika butiker som tar in HW här men ingen ville förstås hjälpa. Butiken som jag köpte ifrån på nätet börjar på W. Vt inte om man får skriva hela namnet här?
Troligen samma webbshop..
Tråkigt att det ska ta sådan tid! Mitt täcke skickades via agenten, tror inte det tog så lång tid att få nytt.
 
Nå nu ska ni få höra. Efter mååånga mail till HW så HITTAR de inte vårt täcke mer, som de själva skickade efter, så nu ska de helt enkelt skick ett nytt. Tyvärr hade de inte i rätt storlek inne, så vi får ett 100 grams istället. Det är ju iofs värt mer.
Tyvärr så har vi inte ens hästen kvar som hade det så får väl spara det eller sälja det :crazy:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
2 921
Senast: Avalbane
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 998
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 573
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp