Jättekonstig fråga...

miss_lillamy

Trådstartare
Vad gör man med späckhuggare som dör på djurparker? Alltså med kroppen? Hur forslar man bort den och bränner man kroppen eller låter man andra djur äta upp den?
:confused::eek:O_o:nailbiting:
 
Ska vi vara lite seriösa så vet jag att man i kolmården iaf sparar alla ben från samtliga djur och sätter upp. Säkerligen lär man göra likadant på många andra djurparker. Och det skulle inte förvåna mig om de använde köttet, beroende på hur valen dog givetvis.
 
Jag tror man obducerar, sparar det som kan vara av intresse för forskning och utbildning och sen går säkert resten till destruktion, ex blir till biogas som många av djurkadaverna här i Sverige gör.
 

Liknande trådar

L
Mat Först så förlåt om dethär är en lite konstig fråga! Men jag bara skulle tycka att det var intresant att veta hur andra tycker. Men om ni...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
7 206
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: lilstar
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har vi några läkare eller sköterskor här som kan svara på sårrelaterad fråga? Jag är opererad/sydd med resorberbar tråd för 1 1/2 v...
2
Svar
23
· Visningar
2 766
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp