Jerringpriset 2017

corzette

Trådstartare
Vem vinner i år ?

Nominerade i år är
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3295&grupp=16930&artikel=6825477
 
Personligen tror jag Herrlandslaget i fotboll blir svårslaget iom att de slog ut Italien och tar fotbollen till VM...
 
Hoppas på Sjöström, VÖN eller Näslund (de två sistnämnda förtjänar det ju lika mycket, men med tanke på vad som hänt hoppas jag lite mer på VÖN).

Gissar dock att det blir Peder.
 
Jag kommer att rösta på Sarah Sjöström för att hon är så jävla imponerande och på Victor Öhrling Norberg för att han vann trots att hans värld måste ha varit upp och ner efter Anna Holmlunds olycka.

Jag blir lite sur om fotbollslandslaget vinner. Jag har all respekt för att de gjorde en stor grej som tog sig till VM, men de har ändå inte gjort mer än tagit sig till VM via playoff mot ett lag som presterade långt under sin kapacitet. Hade de vunnit sin grupp hade det varit rätt coolt, men fortfarande; de har inte gjort mer än att kvala till ett mästerskap. Kanske beror det på mitt rätt svala intresse, och i vissa aspekter rent ogillande, för sporten men jag tycker att det är lite väl överdrivet.
 
Tycker att Sjöström eller möjligen TreKronor förtjänar det mest det här året.
blir dock inte ledsen om Fredricsson skulle vinna igen.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Om inte Peder lyckas vinna igen så hoppas jag på VÖN. Att prestera så som han gjort trots Annas olycka är starkt beundransvärt!

Vinner landslaget i fotboll börjar jag grina. I listan så är det helt klart de som presterat minst.
 
Hoppas på Kristoffersson, men motorsport är ju inte så folkkärt här så den chansen är väl pyttig. Tror dock det blir Sjöström eller herrfotbollslandslaget, även om jag kanske inte tycker fotbollarna har gjort samma som de andra på listan.
 
Det tycker jag är fel. Det finns så många nominerade som har vunnit och/eller tagit medalj. Då ska inte den enda nominerade som inte vunnit något egentligen (inte ens ett silver/brons) vinna Jerringpriset.

Fullt möjligt att det är fel. Själv röstar jag inte ens... MEN jag tror fotbollen eftersom de ändå är en stor "publiksport"

Men vinner Peder igen blir jag inte ledsen alls :)
 
Fullt möjligt att det är fel. Själv röstar jag inte ens... MEN jag tror fotbollen eftersom de ändå är en stor "publiksport"

Men vinner Peder igen blir jag inte ledsen alls :)

Att herrlandslaget i fotboll ens blev nominerade fattar jag verkligen inte. Nominerade för att de kvalat till ett mästerskap!? Jag fattar inget... De övriga på listan har ju absolut där att göra!

Peder, VÖN eller Tove Alexandersson tycker jag är topp 3.
 
Eftersom fotbollslandslaget har spelat sina kort väl i absolut nutid, folkets minne är kort som en avlöning, och fotboll är en stor sport i stugorna så gissar jag att de kommer ligga väl till.
Och det oavsett om de bara har kvalat eller bara kvalificerat sig till kommande mästerskap.
 
Troligare att ishockeylandslaget tar det än fotbollslandslaget, tror jag. Fast Sjöström är också en het kandidat och den jag anser mest värd det, tre guld och hela sex(!) världsrekord är ju rätt imponerande.

Är ju många som följer fotbollsmästerskap som följer andra sporter också, långt ifrån alla som är "fotbollsnördar". Och sett till att det pris folk fick rösta fram på fotbollsgalan gick till Östersunds FK och inte landslaget gör det väl rätt tydligt att folk inte ser ett kval som det största. Skulle de ta sig vidare från sin grupp i VM kan det nog bli aktuellt nästa år dock. ;)
 
Kan ju bli rätt roligt om fotbollen vinner Jerringspriset för att ha kvalat till VM och sen åker ut med buller och bång ur VM... ett inte helt osannolikt resultat.

Men jag tror att Sjöström ligger bra till även om jag tycker att Alexandersson är mer värd det. Jag har svårt att värdera framgångar i simning. De har så många mästerskap och världsrekord sätts för ofta inte bara av Sjöström utan har gjort under väldigt lång tid. Är det materialet som blir bättre eller är det simmarna? Deras världsrekord känns inte lika mycket värda som t.ex. ett världsrekord i friidrott där rekorden står sig längre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp