Jerringpriset 2017

I år kommer jag inte rösta för ärligt talat.. jag känner knappt igen någon annan än Peder :o
Så fruktansvärt dålig koll har jag iår
 
Tror jag ska rösta på Sjöström faktiskt.
Peder må vara duktig och de tär kul att han är med igen, men Sjöström förtjänar det verkligen.
 
Tror jag ska rösta på Sjöström faktiskt.
Peder må vara duktig och de tär kul att han är med igen, men Sjöström förtjänar det verkligen.

Jag tycker simningen är svår. Sätts det inte alltid en massa världsrekord? Nya dräkter med mindre motstånd gör det lättare för simmarna att simma riktigt fort och då slås världsrekorden på löpande band. Nä, jag röstar inte Sjöström. Har svårt att värdera hennes prestation.

Då tycker jag att Tove Alexandersson är mer värd det. Med medaljer i två olika sporter! Världsledande i två olika sporter smäller högre än Sjöströms framgångar tycker jag.
 
Det har inte ha kommit nya dräkter sex gånger i år ;).

Men ja, det finns många duktiga att välja på.

Nä, men jag har som sagt svårt att värdera simningen i förhållande till andra sporter. Vad är det som gör att simningen sätter världsrekord på löpande band medan det är mer ovanligt i friidrottens löpgrenar (som man kan se som relativt likvärdiga sporter)? Som sagt, jag har svårt att värdera det. Därför får simningen inte min röst.
 
Nä, men jag har som sagt svårt att värdera simningen i förhållande till andra sporter. Vad är det som gör att simningen sätter världsrekord på löpande band medan det är mer ovanligt i friidrottens löpgrenar (som man kan se som relativt likvärdiga sporter)? Som sagt, jag har svårt att värdera det. Därför får simningen inte min röst.

För att simningen fortfarande utvecklas på det tekniska planet. Träningsmetoderna blir bättre och simmarna får bättre teknik (bland annat tränar de mycket mer på undervattensmomentet nu jämfört med förr). Det satsas dessutom mer på tjejerna nu och de blir allt bättre (det slås fler rekord på damsidan än herrsidan).

Några speciella dräkter har de inte numer, de så kallade hajdräkterna förbjöds för ett antal år sedan, men även rekorden som sattes då börjar att slås nu.

Dessutom, just nu är det - så vitt jag förstått - inte så att det slås världsrekord på löpande band i simning, men Sarah slår världsrekord på som ingen annan någonsin gjort. Hon innehar typ åtta världsrekord (på individuella distanser), och minns jag inte helt fel så är det långt ifrån alla som kommit tvåa i hennes världsrekordlopp som haft tider som i sig hade räckt till världsrekord, så hade det inte varit för Sarah hade betydligt färre rekord slagits.
 
Jag tror och hoppas på Sarah Sjöström, Peder Fredricson och Tove Alexandersson.

Fotbollslandslaget får göra ett bra VM så kan de vara med nästa år istället
 
Jag röstar nog på Peder. Visst Sara Sjöström är ju duktig men jag har svårt för sporter där man får en ny chans på medalj efter några timmar typ.. känns som det finns hur många chanser till medalj som helst i simning. Tycker Peders prestation var otrolig med tanke på att fokus ska hållas över så många dagar innan det blir en medalj. Dessutom så är det få ryttare som vunnit ett mästerskap på egna meriter , de flesta brukar vinna på andras misstag! DET är stort!
 
Sarah har ju inte ”bara” tagit medaljer och slagit världsrekord, hon vann totala världscupen också, vilket bara två svenskar gjort före henne. Så man ska nog inte förminska hennes prestation i år. :)

Sen är hon såklart inte ensam om att ha presterat bra, det finns många såna kandidater!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp