Jobba på ranch i USA

sofie97

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon har erfarenheter av att ha jobbat på en ranch i USA och vilken organisation ni då har åkt med. Ser att det finns gamla trådar om detta men vill se om det finns några fler som har erfarenheter nu. Jag vill helst åka ett år eller ett halvår men kan även tänka mig att åka någon väcka som "prov".Då study international slutar med sina ranch stay resor till nästa sommar så undrar jag om någon har åkt med ett annat företag som tex goexplore?:)
 
Hej! Jag undrar om någon har erfarenheter av att ha jobbat på en ranch i USA och vilken organisation ni då har åkt med. Ser att det finns gamla trådar om detta men vill se om det finns några fler som har erfarenheter nu. Jag vill helst åka ett år eller ett halvår men kan även tänka mig att åka någon väcka som "prov".Då study international slutar med sina ranch stay resor till nästa sommar så undrar jag om någon har åkt med ett annat företag som tex goexplore?:)
Tyvärr är nog detta en efterlysning enl forumets regler tänker jag ? Bör isf postas på efterlysningsforumet ?
Fast tror du får bättre svar av att söka på internet just nischat till den typ av program/vistelse du efterfrågar då det ju handlar om betydligt mer än att vistas på en ranch som deltagande arbetande i någon kortare period ?

I min erf av att ha bott i USA 11 år och rest lite inkl hästrelaterat, så är rancherna som tar emot väldigt seriösa allmänt gällande de "gäster/voluntärer/praktikanter" som tas emot enligt något etablerat program .
 
Tyvärr är nog detta en efterlysning enl forumets regler tänker jag ? Bör isf postas på efterlysningsforumet ?
Fast tror du får bättre svar av att söka på internet just nischat till den typ av program/vistelse du efterfrågar då det ju handlar om betydligt mer än att vistas på en ranch som deltagande arbetande i någon kortare period ?

I min erf av att ha bott i USA 11 år och rest lite inkl hästrelaterat, så är rancherna som tar emot väldigt seriösa allmänt gällande de "gäster/voluntärer/praktikanter" som tas emot enligt något etablerat program .
Är det mer efterlysning än om någon vill ha tips på bra vintertäcken?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 402
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp