Jobbig cockerspaniel , står inte ut med raserna!!

Lyraolissy

Trådstartare
Är hundvakt åt en cockerspaniel, och jag håller på att gå under här hemma ... precis som alla andra spaniels och retrivers jag träffat ute är denna lika klängig fjäskig och klumpig och jag blir megastressad !!!

För det första har den ingen känslighet alls, den kliver på mina hundar titt som tätt, springer rakt framför nosen på dom när de äter sina matportioner.
den klänger på mig konstant,ska ligga i sängen på mig !! Går jag på toa ska den gå efter trampa runt fötterna. Ligger jag och solar ska den upp i ansiktet och slicka och klättra på mig med tassarna.
Hela tiden ska den slickas,klänga.och vara så förbannat på !!!

Jag är så äcklad, avskyr den här typen av hund !!!
GÅR det att få dom att sluuta klänga runt ??
 
Inlägget är inte på blodigt allvar :D och de hade ingen annan hundvakt så jag ställer upp,ja jag gillar verkligen inte spaniel och retrivers sätt att vara på.
... och det kan ju vara OK, men jag tycker nog det är uppfostran främst som brister hos hunden du beskriver.

Det går ju att snacka med ägaren och påtala att det nog är lättare och trevligare för alla om de grunduppfostrar hunden. Jag hade absolut lärt in "gå och lägg dig" redan första timmen i umgänget.
 
Vet inte om det handlar så mycket om fostran? Tycker alla cockrar ,labbar och goldens jag träffat verkar ha det här beteendet. Även om de är lydiga i övrigt. Så förbaskat osjälvständiga bara!!
 
Men varför har du hunden i sängen, eller sovrummet övh? :confused: Om det nu är så väldigt jobbigt, alltså.
Känns fel att stänga ute den när den inte känner sig hemma här hos oss och de andra hundarna sover också i sängen, dock ligger de stilla och hoppar ner och upp ljudlöst. Den här vräker sig upp går På mig, börjar slicka mig i ansiktet nitt i natten. Totalt respektlös. Har även klivit på mina sovande hundar rätt rejält!!
 
Förstår överhuvudtaget inte hur folk vill ha denna typen av hund :D men är ju en himla tur att det finns så mycket olika raser.
 
Känns fel att stänga ute den när den inte känner sig hemma här hos oss och de andra hundarna sover också i sängen, dock ligger de stilla och hoppar ner och upp ljudlöst. Den här vräker sig upp går På mig, börjar slicka mig i ansiktet nitt i natten. Totalt respektlös. Har även klivit på mina sovande hundar rätt rejält!!

Men jösses. Sätt bara ett kompostgaller i dörröppningen och lägg hundbädden utanför. Problemet löst, igen.
 
Nu klappade jag den lite, och den startade hela proceduren med att börja klänga och slickas. Allt är så överdrivet !!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 175
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 261
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Ni kanske har läst min tidigare tråd om min gammelman på snart 10 år, som helt plötsligt börjat skälla när han är ensam. Tidigare har...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp