Jobbig cockerspaniel , står inte ut med raserna!!

Hahaha jösses vad ni tror mycket,jagr självklart snäll mot hunden vi går långpromenader, är och badar och jag klappar den. Irritationen har jag inombords !! Och skriver av mig här. Jag vet väl självklart att det inte är hundens fel att den är framavlad att vara såhär:D
 
Den blir bra behandlad jag klappar den och vi är ute mycket. Men jag kan inte låta bli att störa mig på det stressade sättet den har. Jag har raser som är så långt från spaniel och retriver jag kan komma !!
Bara för att den där hunden inte är som dina ska den inte behöva bli behandlad som en paria.

Jag är verkligen inte någon hundmänniska men om jag var hundvakt skulle jag försöka hantera den som den är van vid hemma, dvs gosa med den även om den blir jättepå och överdrivet glad (jag är inte direkt förtjust i hundar som är för på men det bortser jag ifrån i en sådan situation).
st
 
Dra för sjutton inte alla hundar av samma ras över en kam.
Vi har en cocker och han beter sig verkligen inte så där som du beskriver. Han vill gärna vara med men säger man åt honom att det räcker och att han ska gå och lägga sig så gör han det.
Han sover även i sängen men ligger endast vid våra fötter, endast om vi säger till honom att komma så kommer han längre upp.
Klart hunden försöker mer ju mer irriterad du blir på den. Även om du håller det inombords så känner ju hunden av det.
 
Jag har inte kompostgaller här jag är jag bråkar inte.

Men köp det då. Herregud människa. Varför gör du det tusen gånger svårare än vad det behöver vara?! Sätt upp kompostgaller så hunden inte kommer in i sovrummet. Lär den "gå och lägg dig". Aktivera mentalt så den blir trött. Jag fattar verkligen inte. Gör något åt det istället för att sitta och spy galla över den stackars hunden.
 
Men köp det då. Herregud människa. Varför gör du det tusen gånger svårare än vad det behöver vara?! Sätt upp kompostgaller så hunden inte kommer in i sovrummet. Lär den "gå och lägg dig". Aktivera mentalt så den blir trött. Jag fattar verkligen inte. Gör något åt det istället för att sitta och spy galla över den stackars hunden.
Det jag behöver är att spy galla över hunden!
Nej jag tänker inte gå och köpa extra galler .... varför skulle jag lägga pengar på det för några dagar. Den går inte lära något. Totalt fläng i bollen ju.
 
Hahaha jösses vad ni tror mycket,jagr självklart snäll mot hunden vi går långpromenader, är och badar och jag klappar den. Irritationen har jag inombords !! Och skriver av mig här. Jag vet väl självklart att det inte är hundens fel att den är framavlad att vara såhär:D

Och sådant känner en cocker direkt! De är känsliga och märker av om någon är irriterad på dem!

Det vrider sig i mig när jag läser hur du skriver om hunden!!! Skicka hit den! Jag tar hand om den medan ägarna är borta. Ingen hund ska behöva utsättas för att någon går runt och avskyr den!
 
Och sådant känner en cocker direkt! De är känsliga och märker av om någon är irriterad på dem!

Det vrider sig i mig när jag läser hur du skriver om hunden!!! Skicka hit den! Jag tar hand om den medan ägarna är borta. Ingen hund ska behöva utsättas för att någon går runt och avskyr den!

Ja, jag känner något liknande... och då är jag som sagt inte i närheten av att vara en hundmänniska. Alla djur ska behandlas med respekt.
 
Nja jag tycker mina pappillons är betydligt mer lättlärda då. Är ju bara flams på den de här.
Jag tror att du träffat extremt ouppfostrade exemplar?

Men å andra sidan så HAR ju olika raser olika egenskaper. Jag själv blir lätt hysterisk på vallare och deras hukande gloende.

Men varför starta en tråd om att du inte gillar vissa hundraser? Jag har som sagt inte mycket till övers för vallare men skulle aldrig ge mig till attklaga på dem på ett öppet forum? Det finns ju folk som älskar vallhundar. Själv är jag väldigt förtjust i retriver och spanielraserna. Alla är vi olika.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 182
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 275
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Ni kanske har läst min tidigare tråd om min gammelman på snart 10 år, som helt plötsligt börjat skälla när han är ensam. Tidigare har...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp