Jordbruksfastighet

Sv: Jordbruksfastighet

Inkomst av tjänst=inkomst av annat jobb som du har utanför jordbruksverksamheten.
 
Sv: Jordbruksfastighet

Föreningssparbanken har ett häfte som jag tror är rätt bra. Prata annars med tex LRF som kanske också har något. Har du skog på din fastighet så kan jag hjälpa dig, men då får du PM-a!
 
Sv: Jordbruksfastighet

Nej du behöver ingen revisor men du behöver någon som kan det här med bokföring. Det är inte så svårt att lära sig om man är lite intresserad.

Björn Lunden har skrivit bra böcker om detta tycker jag. Själv använder jag en bok som heter Lantbrukarboken.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 173
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har precis flyttat till en hästgård. Jag har två egna hästar (privatägda) och två inhyrda hästar som står kvar sedan förra...
2
Svar
28
· Visningar
4 301
Juridik & Ekonomi Hej! Vi köpte en jordbruksfastighet för fem år sedan. Är ca 6 ha bete. Finns en bonde som har betesdjur på få delar av vår mark och har...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 051
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp