Juridisk abort

Gammeln

Trådstartare
Nu kommer några tjejer från LUF med förslaget att män ska ha möjlighet att göra juridisk abort om dom känner för det. Det innebär att män ska ha rätt att frånsäga sig faderskap fram till 18:e graviditetsveckan, lika länge som det är möjligt för en kvinna att välja abort. Det är bra att man även börjar tänka lite på männen också :)
 
Nu kommer några tjejer från LUF med förslaget att män ska ha möjlighet att göra juridisk abort om dom känner för det. Det innebär att män ska ha rätt att frånsäga sig faderskap fram till 18:e graviditetsveckan, lika länge som det är möjligt för en kvinna att välja abort. Det är bra att man även börjar tänka lite på männen också :)

Män borde bli bättre på att använda kondom...
 
Vill du inte bli pappa- använd kondom eller knulla inte.

Män måste börja se att de har ett ansvar att skydda sig. Skälv är jag såååå trött på att träffa på män som tycker att de inte behöver skydda sig och sen ska de ändå få bestämma hur det ska göras vid eventuell graviditet.
 
Vill du inte bli pappa- använd kondom eller knulla inte.

Män måste börja se att de har ett ansvar att skydda sig. Skälv är jag såååå trött på att träffa på män som tycker att de inte behöver skydda sig och sen ska de ändå få bestämma hur det ska göras vid eventuell graviditet.
Varför kan inte tjejer skydda sig istället för att göra abort. Tjejer får väl låta bli o knulla då
 
Om man är orolig över att tjejen ljuger om preventivmedel så använder man kondom eller väljer en mer stabil partner.

Rent krasst borde väl kvinnor också få avsäga sig moderskapet då? Kvinnan kanske inte vill genomgå en abort rent medicinskt, eller etiskt, men vill inte bli mamma.

Skulle det gå igenom skulle säkerligen män bli ännu mer slarviga med att ta ansvar för sin del i att motverka barnaalstrandet.
 
Jag kan tycka idéen bakom är bra. Och innan folk skriker använd kondom, så finss det faktiskt tjejer som ljuger sig till barn!
Min bror råkade ut för en sån, han vill inte ha barn och är noga med gummit, (han är så nojjig så han vill sätta på dem själv alla gånger!) men då hade hon stuckit hål på alla med en liten nål. det är ju inget man ser sådär i halvmörkret direkt. efter en jäkla massa om och men så visade faderskapstestet att det inte var hans, hon hade gjort så med en hel uppsättning killar!
 
Vill du inte bli pappa- använd kondom eller knulla inte.


Fast vänta nu.
Det borde ju gälla för kvinnor också.

Vill du inte ha barn - skydda dig eller låt bli att ha sex.

Idén i övrigt: tja, det går att argumentera både för och emot.
Eftersom man dock verkar vilja sätta en tidsgräns - samma där kvinnan kan välja fri abort - så finns det något slags rimlighet i förslaget.
 
Om man är orolig över att tjejen ljuger om preventivmedel så använder man kondom eller väljer en mer stabil partner.

Rent krasst borde väl kvinnor också få avsäga sig moderskapet då? Kvinnan kanske inte vill genomgå en abort rent medicinskt, eller etiskt, men vill inte bli mamma.

Skulle det gå igenom skulle säkerligen män bli ännu mer slarviga med att ta ansvar för sin del i att motverka barnaalstrandet.
tjejer kan både göra abort och adoptera bort det, killen får inte välja alls, är himla orrätvisst tycker jag, är man två om en sak ska båda ha lika mycket rätt att välja .
 
Om det går igenom så kommer färre män att få ligga.

I konsekvensens namn så borde då även en blivande mamma få avsäga sig fadern om hon vill,

och du tror inte att det händer, att kvinnor väljer att namnge en annan än den biologiske fadern?

Dessutom: det är ju som regel i kvinnans intresse att det finns någon pappa till barnet; om inte annat så av ekonomiska skäl.
 
Om hen inte vill ha barn är det är så jävla enkelt att inte bli med barn, låt bli att knulla. ALLA vet att det inte finns något som heter 100% effektivt preventivmedel.
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 255
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 167
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp