Just förlorat gammal vän, men en till ändå?

raggsock

Trådstartare
Jag förlorade min vän sedan 15 år tillbaka i lördags :cry::heart Han var gammal (kanske 17) har levt ett bra liv och sista åren med lite krämpor/sjukdom men pigg/glad ändå. Vi gladdes åt varje dag han fanns kvar då vi insåg att det var räknat. Ändå gjorde det så ont när han "rasade ihop" och fick avlivas akut. Man hoppas ju att de bara ska få somna. Tomheten blev en chock!
Ändå känner vi här hemma att vi har en katt kvar och kanske ska vi boka en till katt som sällskap till både oss och katten som är kvar. Jag vill inte ha en som är lik min gamla och det är inte ersättning utan något nytt.
Jag kommer ändå att sörja min gamla länge känner jag. Jag vill ha annat utseende så inte jag jämför omedvetet.
Ändå gnager ett lite dåligt samvete om jag bokar en ny katt.
Hur har ni gjort efter bortgång av en gammal vän?
"för alltid en plats i mitt hjärta:heart"
 
Det har jag åxo gjort då min sotis som var 16 dog var jag utan några månader men saknaden blev för stor och jag skaffade en kattkille men han blev överkörd efter några månader men ringde tjejen som jag fick honom ifrån och hon hade en bror till honom kvar så jag hämtade han några dagar efter och nu får han vara innekatt och gå ut i band så jag slipper förlora honom åxo
 
Jag skaffade en ny katt rätt snart efter att min älskade smokie gick bort.
Det går aldrig ersätta henne, men livet kändes helt enkelt inte komplett utan en katt i huset.
Även om jag har en katt kvar så känner jag så också. Däremot måste den se annorlunda ut men jag vill tänka framåt och minnas min andra katt med glädje. För det var han, ren glädje som sällskap.
 
Vet hur det är att ha hang ups över färgen. Men hittar du en individ du trivs med kommer färgen inte spela någon roll. Det är ju inte samma katt för att de liknar varandra estetiskt.
 
@raggsock: Beklagar förlusten :(

Vi har haft tomt på katter i några veckor, inte mer (och vi har alltid haft två katter). Det var när vi tog bort förra paret katter (de var ungefär lika gamla och hade livmodercancer pga p-piller). Då fick vi vänta på att nästa par kattungar blev tillräckligt gamla. I höstas fick jag ta bort den ena av dem och hon som är kvar har tydligt visat att hon är fullt nöjd med att vara ensamkatt så då får hon vara det.

När jag tar bort henne kommer jag att skaffa katt igen, jag kan inte tänka mig huset utan katt.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 967
Senast: LevelSkin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt för ett långt och lite rörigt inlägg, men det återspeglar väl rätt bra hur mina tankar går just nu. Min häst verkar nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 832
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp