Just nu-spalten

cassiopeja

Trådstartare
Det är en sak jag inte riktigt förstår poängen med. I Just nu-spalten visas trådprefixen som etikett. Varför? Jag tycker att det skulle vara mycket mer givande om det var namnet på forumet som tråden är postad i som visas där. :)
Jag använder i ärlighetens namn inte prefixen särskilt mycket, men jag kan absolut förstå poängen med att ha det som filtreringsverktyg för vilka trådar man vill visa i ett forum. Men i Just nu-spalten säger mig tex prefixet "Övrigt" inte särskilt mycket om tråden, eftersom det prefixet återfinns i flera olika forum. En tråd med etikett "Övrigt" kan ju handla om nästan vilket ämne som helst. Hade det däremot stått "Hem & Hobby", "Hund" eller "Dressyr" så hade det ju gett en mycket bättre hint om var tråden hör hemma. :)
Så vad är tanken med etiketten där?
 
Jag har jobbat lite med prefixen den senaste tiden så att de numera syns lite bättre än förut. De är även bättre färgkodadade för de olika delarna av sidorna. Dock har du helt rätt i att det vore bra om man även kunde se vilket forum de kom ifrån och då kanske ta bort prefixen från Just nu.
Påminn mig gärna om inget har hänt om några veckor, jag skall försöka titta på detta och se om det kan lösas.
Och tack för förslaget, sådana tas alltid emot med stor tacksamhet.
 
Jag har nu fixat en del med prefixen så det är lättare att veta vad tråden handlar om/kommer ifrån.
Eventuellt kanske jag kan få med forumet också längre fram
 
@Gunnar Vill du verkligen ha alla de där prefixen i såna extremt iögonfallande färger nere till höger? När man läser en lång tråd och scrollar ner på sidan är det rätt störande med alla starka färger på högersidan. Jag hade satt en rubrik Prefix med en klickbar pil som kan öppna upp så man ser dem allihop. Som det ser ut nu är det rätt fult och störigt bara, tycker jag.

Tanken är ju att du ska ha starka färger på det du vill att besökaren ska titta på. Och så viktiga är väl inte listan på alla prefix att du hellre vill att besökaren fastnar där med blicken än i tråden hen läser?
 
@Gunnar

giphy.gif
 
Jag fattar nog inte varför prefixen är med när man kollar notiserna, dök det upp alldeles nu? Det förbryllar bara eftersom det finns så många varianter. Hade varit bättre om forumets namn stod.
 
Åh men @Gunnar det vore ju suveränt om just nu, ämneslänkar, galleriet etc samtliga kunde öppnas och stängas genom att man klickar på den lila rubriken. Så att man kan välja om man vill att de ska synas eller inte. För oss som det blir störande med en massa färger och plotter till höger skulle det göra enorm skillnad!

Hoppas på svar den här gången.
 
@Gunnar Vill du verkligen ha alla de där prefixen i såna extremt iögonfallande färger nere till höger? När man läser en lång tråd och scrollar ner på sidan är det rätt störande med alla starka färger på högersidan. Jag hade satt en rubrik Prefix med en klickbar pil som kan öppna upp så man ser dem allihop. Som det ser ut nu är det rätt fult och störigt bara, tycker jag.

Tanken är ju att du ska ha starka färger på det du vill att besökaren ska titta på. Och så viktiga är väl inte listan på alla prefix att du hellre vill att besökaren fastnar där med blicken än i tråden hen läser?
Det verkar vara ganska få som har någon åsikt om detta med de lite mer färggranna prefixen.
För de med större skärmar finns prefix-sammanställningen längst ned i högerspalten och för mindre skärmar, som mobiler, ligger den nästan längst ned på sidan, så jag tror den stör ganska få.
En av tankarna med att den ändå finns där är att användare kanske får upp ögonen och snabbt kan ta sig till något ämnesområde de inte visste fanns eller hade glömt.
 
Det verkar vara ganska få som har någon åsikt om detta med de lite mer färggranna prefixen.
För de med större skärmar finns prefix-sammanställningen längst ned i högerspalten och för mindre skärmar, som mobiler, ligger den nästan längst ned på sidan, så jag tror den stör ganska få.
En av tankarna med att den ändå finns där är att användare kanske får upp ögonen och snabbt kan ta sig till något ämnesområde de inte visste fanns eller hade glömt.

Tyvärr dränks åtminstone på mobil allt av det skrikgula för Bukefalos och Bukefalosnyheter. Alla prefix i mindre ögonskärande färg övertrumfas av det gula. Såpass att det ör svårt att leta efter prefix man är intresserad av.
 
Det önskar jag mig! Som idag när det sänds EM-hoppning på TV och jag kommer kolla ifatt ikväll. Eftersom det kommenteras i EM-tråden så riskerar jag att se resultatet i förväg :(
Det vore väldigt användbart att kunna gömma hela spalten i just sådana situationer, jag önskar mig nog både det och att ignorerat innehåll, samt spoilers, blir osynligt där också.

Jag tycker att Just nu-spalten överlag är en bra funktion att ha, man kan få syn på intressanta trådar från de delar av forumet där man vanligtvis inte är aktiv, men ibland dyker det också upp sådant man inte vill se. Kunde det gå att lösa vore det perfekt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 806
Senast: Intejag
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 898
Senast: cirkus
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 319
Senast: Enya
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp