Juvederm eller Restylane?

Mimsan_

Trådstartare
Sist jag gjorde läpparna gjordes det med Juvederm kanske runt 2009. Jag gillade det pga det fanns bedövningskräm med och det satt länge på mig. En vän som fyller läpparna regelbundet menar dock på att Restylane är så mycket bättre men gör lite ondare i och med avsaknaden av bedövningen. Har ni provat båda eller ngt utav det och vad tyckte ni? Hur ofta fyller ni?
 
Har provat Juvederm och gör aldrig om det igen.
Jag såg inte klok ut och det gjorde för ont desutom.
Plus att det inte höll på mig. Efter två veckor såg jag ut som innan ingreppet!
 
Sist jag gjorde läpparna gjordes det med Juvederm kanske runt 2009. Jag gillade det pga det fanns bedövningskräm med och det satt länge på mig. En vän som fyller läpparna regelbundet menar dock på att Restylane är så mycket bättre men gör lite ondare i och med avsaknaden av bedövningen. Har ni provat båda eller ngt utav det och vad tyckte ni? Hur ofta fyller ni?


Jag brukar hångla med en tomat för samma resultat.
 
Av två idiotiska val så Restylane . Förtjänsterna därifrån har till viss del varit med och satsat på svensk hästsport!
 
Vad är ditt mål med fyllningen? Vill du bara fylla eller skulptera? Jag har inte testat varken juvederm eller restylane, men jag har hört om fler misslyckade resultat med restylane än juvederm när det gäller fyllning.
 
Var tvungen att googla lite. Verkar som båda märkena använder samma modellbilder och en PR-agentur som gått en snabbkurs i PS Lightroom :D
Mer än så kan jag inte hjälpa till med.

Det finns ju såna här roliga grejer annars:
images

Eller kanske en lite mer fancy-smancy variant?
images


Annars kan man vänta till lite senare i sommar och fixa läpparna helt gratis!
1071448_394866240634761_1209005289_o.jpg

Det enda som behövs är en arg geting. Höll en vecka ungefär, blev lite ojämnt och kliade som satan men vill man vara fin... ;)

Ett mer seriöst tips om man vill ha fylligare läppar: Börja spela trumpet. Man får superkraftiga läppar! Dessutom är det väldigt roligt.
 
Har provat Juvederm och gör aldrig om det igen.
Jag såg inte klok ut och det gjorde för ont desutom.
Plus att det inte höll på mig. Efter två veckor såg jag ut som innan ingreppet!

Vad trist att det inte höll på dig. Mitt höll ungefär 8-9 månader.
 
Vad är ditt mål med fyllningen? Vill du bara fylla eller skulptera? Jag har inte testat varken juvederm eller restylane, men jag har hört om fler misslyckade resultat med restylane än juvederm när det gäller fyllning.

Har fått en smäll där en gång i tiden så läppen sprack och läkte inte ihop jämnt och använder det för att fylla ut så det är mer jämnt :)
Mm samma här och det var därför jag från början blev mest intresserad av Juvederm + då bedövningen. :)
 
Har fått en smäll där en gång i tiden så läppen sprack och läkte inte ihop jämnt och använder det för att fylla ut så det är mer jämnt :)
Mm samma här och det var därför jag från början blev mest intresserad av Juvederm + då bedövningen. :)

Jag hade nog fortsatt med juvederm i det fallet. Juvederm är väl lättare att skulptera med om jag har förstått det rätt. :p
 
Jag hade nog fortsatt med juvederm i det fallet. Juvederm är väl lättare att skulptera med om jag har förstått det rätt. :p

Ja, speciellt som jag var rätt nöjd med det också. Behövs inte så mycket och tror till och med det är billigare än Restylane om man ska tänka på den aspekten :p:)
 
Ja, speciellt som jag var rätt nöjd med det också. Behövs inte så mycket och tror till och med det är billigare än Restylane om man ska tänka på den aspekten :p:)

Nej det känns ju dumt att byta från något du är nöjd med. Sen så spelar det ju såklart in vad din väninna har för anledning till att fylla. För plut och liknande så kan ju restylande passa skitbra, men med tanke på varför du använder det så låter juvederm som din grej. :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 026
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 380
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 103
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Dejtingtråden del 37
  • Hitta tillbaka till varann?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp