pudsey

Trådstartare
Dottern fyller 3 snart och vi ska ha kalas för kompisarna för första gången. Det blir 5-6 stycken 2.5-3.5 åringar så jag skulle vilja ha lite aktivitetstips. Vi har bara varit på leklandskalas innan.
De kommer nog underhålla sej rätt bra med de leksaker vi har men nått organiserat kan va kul.

Och mat/buffe, här i England verkar det vara mest plockmat typ korv i smördeg, mackor och chips.

Blir iaf en riktig gräddtårta och fiskdamm :D
 
Man kan ju göra minipiroger och minipizzor, läste nyss en tråd på facebook där nån tipsade om antingen smörstekta grönsaker eller typ ost och skinka som innehåll i pirogerna. En annan tipsade just om minipizzor, de stansade ut pizzorna med glas för att få små fina pizzor :) annars grönsaker i stavar och göra dipp i typ små snapsglas, så alla kan ta sin egen dipp till grönsakerna. Nåt som är gott är också tortillabröd i stekpanna, man steker i torr panna, tar två bröd och lägger ost och tex skinka imellan. Steker en stund på ena sidan, vänder o steker på andra sidan, sen skär man sliz:ar (stavas?). Tänker att man kan göra ”båtar” av salladsblad och ha i nån mild salsa med tex mango och avokado (finns olika recept på google), men det kanske är lite för vuxet? Tunnbrödsrullar med nån räkröra i som man skär i små snittar.

Lekar är jag inte så jättebra på ;)
 
Är de så små kanske tårta och fiskdamm är nog, de blir gärna så fulla i gasen att de är svåra att styra upp av bara det faktum att det är kalas!

Jag hade bara papper tejpat på bordet och så fick de rita på sin plats innan tårtan kom, istället för duk.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 250
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp