Kameloidtråd

Jo, myyycket päls och ben är det...:p Och just vid halsen även en del större blodkärl som man inte bör sticka i.
 
@ASKAPLASKA efter att av slump ramlat in på denna tråden sökte jag upp bloggen och har läst den sen dess (förra veckan) och kommit så långt som till en bit in i Smirnoffs intågande.
Satt helt chockad utav april 2012, och har sen sökt en lite kort resume om det hemska som hände och är så lesset nyfiken som jag kan bli. Lust att dela med dig? Om inte får jag respektera det
Lider med dig sådär lite två år senare
 
@ASKAPLASKA efter att av slump ramlat in på denna tråden sökte jag upp bloggen och har läst den sen dess (förra veckan) och kommit så långt som till en bit in i Smirnoffs intågande.
Satt helt chockad utav april 2012, och har sen sökt en lite kort resume om det hemska som hände och är så lesset nyfiken som jag kan bli. Lust att dela med dig? Om inte får jag respektera det
Lider med dig sådär lite två år senare

Jag har fått frågan många gånger och förstår att många undrar vad som hände Lillebror.
Det är en sån otroligt tragisk historia och bloggen är ju tänkt att (oftast) vara en blogg med lite humor och feelgoodkänsla så det har liksom inte passat in att berätta om Lillebrors öde där.
Men jag får kanske ta till mig era önskemål och berätta nån dag, vi får se.

/Kamelmor
 
Jag har fått frågan många gånger och förstår att många undrar vad som hände Lillebror.
Det är en sån otroligt tragisk historia och bloggen är ju tänkt att (oftast) vara en blogg med lite humor och feelgoodkänsla så det har liksom inte passat in att berätta om Lillebrors öde där.
Men jag får kanske ta till mig era önskemål och berätta nån dag, vi får se.

/Kamelmor

Förstår om du vill hålla undan det från en härlig blogg. Känn dig inte pushad till det. Jag var mest nyfiken.
Kommer att läsa klart bloggen o sen stoppa den som favorit (kollar bloggarna rätt sällan men läser gärna ikapp lite då o då).
Gillade verligen bloggen :)
 
Jag har fått frågan många gånger och förstår att många undrar vad som hände Lillebror.
Det är en sån otroligt tragisk historia och bloggen är ju tänkt att (oftast) vara en blogg med lite humor och feelgoodkänsla så det har liksom inte passat in att berätta om Lillebrors öde där.
Men jag får kanske ta till mig era önskemål och berätta nån dag, vi får se.

/Kamelmor

Jag har också råkat på den här tråden av en slump, och läst den fantastiska bloggen...

Mellan min man och mig har då följande utspelat sig:

Första gången:
Han: "Vad gör du?"
Jag: "Läser om kameler"
Nästa dag:
Han: "Vad är det som är så spännande?"
Jag: "Jätteintressant, jag läser om kameler"
Tredje dagen:
Han: "Vad är det för något med den bruna bakgrunden du tittar på hela tiden?"
Jag: "Jag läser om kameler, det finns mycket att läsa"
Han: "Idag igen? Du har väl inte köpt någon kamel?"
Jag: "Nä, inte än"
Han: "Tänker du köpa en Kamel"
Jag: "Kameler verkar vara väldigt intressanta djur, visste du att... (berättar lite om vad jag läst)"
Han: "Snälla, inte kameler också, räcker inte det menageri vi har?"
Jag: "Kanske en Lama-vallack som kan vakta fåren vore trevligt att ha...."

Här fick jag lov att hejda mig och förklara för honom att även om kameler är väldigt intressanta, så ska jag INTE skaffa några, inte heller en Lama. Åtmninstone inte just nu, och absolut inte utan noggranna förstudier och att även han ska få vara med och bestämma...

Men det vore bra spännande med en kamel, ja två då, de är ju flockdjur...
 
Förlåt trådkap... Men..

Jag läser också med glädje Kamelmors blogg dagligen. Den lyser upp i bloggvärlden.. :) alltid något litet som förgyller dagen.. häromdagen var det "min hund Semlon".. "katten Kvist".. osv osv.. :D
 
Hej!

Här går nu tankarna åt helt andra hållet:

Sambo: När får jag en kamel???
Jag: När vi har nånstans att ställa den??
Sambo: När får vi nånstans att ställa min kamel??
Jag: När du skaffar det??
Sambo: Borde vi inte ha två kameler så den inte är ensam?? När kommer mina kameler?? När får jag åka och rida kamel igen?? Dom är sååååååå söta, jag vill ha en nu!!!
(och folk undrar varför jag inte vill ha barn :-) )

/Lavinia, vars sambo blev helt galet kär i @ASKAPLASKA s kameler i helgen. Han tänker bli kamelmedryttare :-)
 
Förlåt trådkap... Men..

Jag läser också med glädje Kamelmors blogg dagligen. Den lyser upp i bloggvärlden.. :) alltid något litet som förgyller dagen.. häromdagen var det "min hund Semlon".. "katten Kvist".. osv osv.. :D
Haha! Läs senaste äventyret när Herr Kamel blev INbjuden till festen...:rofl:

Hej!

Här går nu tankarna åt helt andra hållet:

Sambo: När får jag en kamel???
Jag: När vi har nånstans att ställa den??
Sambo: När får vi nånstans att ställa min kamel??
Jag: När du skaffar det??
Sambo: Borde vi inte ha två kameler så den inte är ensam?? När kommer mina kameler?? När får jag åka och rida kamel igen?? Dom är sååååååå söta, jag vill ha en nu!!!
(och folk undrar varför jag inte vill ha barn :-) )

/Lavinia, vars sambo blev helt galet kär i @ASKAPLASKA s kameler i helgen. Han tänker bli kamelmedryttare :-)
Åh! Får jag gissa att ni var de lyckliga vinnarna? :bump: :D
 
Haha! Läs senaste äventyret när Herr Kamel blev INbjuden till festen...:rofl:


Åh! Får jag gissa att ni var de lyckliga vinnarna? :bump: :D

Jupp! Vi vann. Såå glada över det och vi hade så trevligt där (även om vi nu hittat ytterligare ett djur vi bara måste ha, vi kommer starta djurpark när vi fått tillräckligt med pengar).
 
Ja jo det finns lite bilder. Tyvärr inte så bra bilder- min telefon är för gammal för att fota fint...

10606073_756068464429009_5129541141879242087_n.jpg
10391391_756068481095674_7890615924170463840_n.jpg


Bästa utsikten ever:
10527295_756068507762338_285777746826508740_n.jpg


Klia mys-kamel(ignorera sambos 70-tals overall- ett arv från mina föräldrar- perfekt för kalla kamelträffar!):
10521790_756068527762336_4749730044249917830_n.jpg


/Lavinia, vill ha kamel!!! (min vita arab"kamel" räknas inte riktigt- dåligt med pucklar på henne.
 
Fast dina kameler är ju :love: :love: :love:

Men jag kan bidra med ett par bilder på ett par av mina bästisar (alpackor)!

Bosse
10672209_10152436445849562_7431586921277293247_n.jpg


Och så fina Adina, och gutefåret Alice. Alice lät mig inte sluta klappa henne (slutar man tar hon klöven och skrapar på en, som en hund ungefär :) ), samtidigt som Adina skulle tugga på mig, mitt hår, min jacka...... :love:
1525202_10152436445684562_2916058936919253095_n.jpg


10704072_10152436445574562_2893509694641628885_n.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Rosett
·
Gnägg Blir inspirerad av allmänna tråden "vad gör vi" som ligger under allmänt. Varför inte ha en liknande tråd fast med hästar? 🤩 Det är...
63 64 65
Svar
1 295
· Visningar
83 489
Senast: Luzzan
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp