Kameloidtråd

Idag är jag så glad! Jag har fått ett par torgvantar tillverkade av mina egna kamelers ull:)
20150102_134741_54a6ba919606ee3c230576e8.jpg


Nån annan som har produkter tillverkade av t ex ullen från era djur? Gärna bilder!:)
 
Åh jag vet att detta är en jättegammal tråd men jag var på en Alpackagård häromveckan och bodde tillsammans med 160 fantastiska Alpackor. Nu är jag såklart helt såld och måste försöka ordna mig ett jobb utanför stan så att jag kan bo i ett litet hus där med tre alpackor :angel:
 
Åh jag vet att detta är en jättegammal tråd men jag var på en Alpackagård häromveckan och bodde tillsammans med 160 fantastiska Alpackor. Nu är jag såklart helt såld och måste försöka ordna mig ett jobb utanför stan så att jag kan bo i ett litet hus där med tre alpackor :angel:

Men vad coolt, är det något som "man" kan göra, alltså hyra någon övernattning på? Läste ganska nyligt om att man kan "vandra med alpackor", men det var bara tvåtimmarsgrejer och för långt bort för mig för att åka på för en så liten grej.
 
Men vad coolt, är det något som "man" kan göra, alltså hyra någon övernattning på? Läste ganska nyligt om att man kan "vandra med alpackor", men det var bara tvåtimmarsgrejer och för långt bort för mig för att åka på för en så liten grej.
Ja! Detta var i Sala :)
 
Idag är jag så glad! Jag har fått ett par torgvantar tillverkade av mina egna kamelers ull:)
20150102_134741_54a6ba919606ee3c230576e8.jpg


Nån annan som har produkter tillverkade av t ex ullen från era djur? Gärna bilder!:)
Har inga bilder, men kan berätta att jag har sådär 10 kg färdigt garn från mina kära Tervar som ligger och väntar på att bli något... :angel:
 
Har inga bilder, men kan berätta att jag har sådär 10 kg färdigt garn från mina kära Tervar som ligger och väntar på att bli något... :angel:
Är det Tervar som ligger och väntar??

(Missförstod med flit... :D )

Jag har också ett gäng garn. Hade tänkt sticka fingervantar till min syster som har Reynauds syndrom (vita fingrar), men kom av mig, får väl köra igång igen när vintern närmar sig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
747
Senast: Rosett
·
Gnägg Blir inspirerad av allmänna tråden "vad gör vi" som ligger under allmänt. Varför inte ha en liknande tråd fast med hästar? 🤩 Det är...
63 64 65
Svar
1 295
· Visningar
83 470
Senast: Luzzan
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp