Kan katter hicka?

_FiA_

Trådstartare
Har sett nu dom senaste dagarna att min kattunge (ca 5 Månader) ser ut som han hickar ett par gånger, sedan slutar det och så händer samma sak nästa dag. Det händer under lite olika tider. Han verkar inte må dåligt eller så. Han ligger bara å myser eller ligger still och vilar och så drar magen ihop sig eller hur man ska beskriva det, och han hoppar till (ytterst lite)


Men jag antar att katter kan ha hicka precis som oss människor?
 
Sv: Kan katter hicka?

Vår hankatt fick hicka ganska ofta som unge men har tack och lov vuxit ifrån det. Men det såg väldigt roligt ut när han hoppade till och fattade inte alls vad som hände honom :)
 
Sv: Kan katter hicka?

Min förra katt hickade titt som tätt, inget ovanligt här hemma. Det roligaste var att efter en hickning när hon ryckt till i hela kroppen så åkte tungspetsen ut :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
798
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
896
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 790
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp