Kan någon hjälpa mig med jeansstr

Mirre

Trådstartare
Om ett par jeans är str 29/31, vad motsvarar det för str då?
Blir inte klok på det där med jeansstorlekar
 
Jag har 26-27 i midjan och 30 i längd (såvida 30 finns, oftast gör det inte det och då får jag ta en 32:a), och då har jag oftast S/36 i byxor i vanliga fall. Så klart kan jag behöva M i vissa byxor, XS i vissa, beroende på märke, men det är det normala för mig. På vissa ställen, typ Cubus har jag för mig, har det inte varit "vanliga" jeansstorlekar utan S, M och L, och där har jag S.
 
Jag har 28-29"/32 beror på modell. motsvarar Strl 38.

Kan mäta innerbenlängden på ett par byxor, men skulle gissa att de är 70 i innerbenslängd.
 
29 skulle jag säga är stl 40, 31 är kort. Men det beror väldigt mycket på vilket märke det är, så skriv ut märket på jeansen.

Jag har mellan 26-29 i mina jeans av olika märken och alla sitter tajt, så det är smått omöjligt. Ex levis är små i storlek, hms jeans skulle jag säga är rymliga osv.
 
Vet inte vad märket är, såg dem på en annonssida på fb. Men låter som att de nog blir för korta i benen för mig tyvärr.
 
Jag har 29/32 som jag tycker motsvarar strl 38 bra. 32 i ben är en bra längd för mig som är ca 170. :)
 
Jag tycker nog att 29 i midja är 38 i normalstorlek. 30 i midja är klockrent 40, jag har 40 i 26 par andra byxor, och 30 i jeans.
 
Jag tycker det är toppen med dessa storlekar så jag alltid kan få rätt benlängd. Är 161 cm lång och köper 29-30/30.
 
Personligen kan jag i stort sett aldrig ha jeans eftersom jag har för smal midja... eller öhm för fet röv/lår. Välj det som låter bäst! ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
635
Senast: grodan21
·
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
910
Senast: cewe
·
Kläder & Bli fin Min dotter (7 år) vill ha trasiga jeans. Har hittat ett par som jag fick sy upp för det var för stor storlek. Men nu vill hon ha fler...
Svar
13
· Visningar
837
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag förlorade resväskan när jag åkte Flixbus till Amsterdams flygplats Schiphol. När jag skulle ta den fanns den inte kvar där jag lagt...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp