Kaninfärg...

dimmansstuteri

Trådstartare
Min son har en liten kanin (hermelinliknande, utan stamtavla), som har en kul färg. Hade den varit häst hade den varit musblack med bläs :D
Den är alltså ljust grå, med mörkare mask, och en vit bläs. Har letat på kaninsidor efter en liknande färg, men det verkar som bildlänkarna fungerar dåligt på många sidor...

Är det någon här som har en aning om vad färgen kan heta?

Hlsn Helena
 
Jag måste veta mer ! är kroppen grå sa du-är masken mörkare nästan svart? el är kroppen mera åt bruna hållet?
om han är grå är den grå färgen liksom blå?

då är han blå zobel med vit bläs har han blå ögon ?
han kan vara renrasig men sålts pga bläsen-de ska inte ha bläs alls el både bläs,vitt bröst,buk o tassar-då är de manteltecknade i färgen.

Ser han ut så här + bläs dä är han blå zobel! (fast denna hermelin är långhårig)

http://w1.311.telia.com/~u31129899/gen/zobelfuchs.jpg
 
Nja, det var lite svårt att se, tycker att vår kanin är ljusare men ändå "blåare". Visserligen är han mörkare i ansiktet, men inte så mörk som kaninen på bilden... Vad menar du med mantelteckning? Är alla vita tecken på en kanin mantelteckning? Varför är det ej godkänt? När det gäller kaninfärger är jag fullständigt novis... :confused:
Tror att jag får ta o fotografera kaninen istället.... :crazy:

Hlsn Helena
 
Ja alla tecken är mantelteckning MEN en perfekt teckning ska bestå av vitt bröst o tassar o mage ev bläs oxå. Allt mindre el mer utöver detta är inte fint -för lite tex bara bläs, el för mycket tex mer vitt än färg är inte godkänt.

Ok denna färgen då? detta är zobelsiames:
http://w1.311.telia.com/~u31129899/gen/zobel.jpg

på denna färg finns ej bläs utan det mörka runt ögonen gör att i pannan blir en ljus rand (grundfärgen)
 
tihi...
sånna har jag två stycken av...
SÅÅÅÅ fina...

:banana:Charlie :banana:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: orkide
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·
Övr. Djur Jag har den senaste tiden börjat fundera lite smått på att köpa två råttor. Jag hade ju tänkt köpa kaniner innan men eftersom det blev...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 910
Senast: gul_zebra
·
Utrustning Nu behöver jag hjälp, tiden rinner iväg och jag bara velar. Lillhingsten skall till bruksprovet och behöver ett nytt träns till...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: roslagen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp