Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll åkte jag till huvudkontoret i Åkersberga. När jag kom in på kontoret påmindes jag om att Åkersberga egentligen är lilla Spanien för det är alltid så varmt på kontoret. Det var svårt att somna. Trots att det täcke jag har på kontoret är ultratunt så känns det dubbelt så varmt som det jag har hemma, trots att täcket hemma är tjockare. Så småningom somnade jag men sen vaknade jag för tidigt också. Jippi :meh:.

Jag lyckades hitta min bordsfläkt i förrådet så jag kunde jobba och sen kom resten av folket på firman in genom dörren.

Chefen bjöd på fika och sen skulle vikarien iväg på yoga och chefen tyckte att jag också skulle göra yoga. Så det blev så. Jag var jättespänd kände jag. Andningen satt fast, käkarna satt fast och hela jag kändes låst. Dessutom tycker jag inte om yogaläraren. Så det blev inget behagligt pass för mig. Efteråt åkte vi och köpte sallad och sen åkte vi hem till chefen för att käka. Det var galet varmt på altanen och jag kände att jag började bränna mig. Allt drog ut på tiden så till slut flyttade jag undan stolen till skuggan. Klockan gick och gick. Jag visste inte riktigt hur jag skulle räkna dagens arbetstid. Yogan ingick i arbetstiden då den räknas som en friskvårdstimme. En normal lunch är en timme och ingår inte i arbetstid, men hur fan ska jag räkna när lunchen drar ut på tiden och det inte är jag som styr plus att vi avhandlar jobbsaker under lunchen? Jag hade räknat med att sluta vid 3-tiden idag om dagen hade varit normal. Men nu skulle det göras ett mejlutskick idag. Vikarien skulle sätta ihop den och jag skulle skicka. Jag var alltså tvungen att vara kvar på jobbet ända till fyra idag. Sen när jag slutat, så insåg jag att jag inte hunnit med att åka till kontorsvaruhuset så jag fick kasta mig iväg och handla det jag behövde.

Blö. Jag hatar sånt här kaos utan struktur. Det funkar inte. Jag ska jobba 6 timmar om dagen, inte fem och inte sju.
 

Jo, jag får nog fråga faktiskt. Nu slutade jag vid 16 som var en timme senare än jag tänkt mig.

Jag somnade rätt ovaggad igår och sov som en gris.
 
Jag vet ju inte hur @Magiana fungerar men jag har väldgit svårt för att ställa den typen av frågor till min arbetsgivare. Varje gång jag tar upp att ajg vill ha en förmån eller något som kan tolkas som att jag vill ha en förmån så får jag dåligt samvete och tänker att
"Inte ska väl jag inte. Jag är nog bara en lat jävel som vill rida på andras slit."
Att det inte är så vet jag men den känlsostyrda delen av min hjärna vet tyvärr inte om det.
 
Jag vet ju inte hur @Magiana fungerar men jag har väldgit svårt för att ställa den typen av frågor till min arbetsgivare. Varje gång jag tar upp att ajg vill ha en förmån eller något som kan tolkas som att jag vill ha en förmån så får jag dåligt samvete och tänker att
"Inte ska väl jag inte. Jag är nog bara en lat jävel som vill rida på andras slit."
Att det inte är så vet jag men den känlsostyrda delen av min hjärna vet tyvärr inte om det.
Hur då förmån? Här är det ju bara arbetstiden som spårat ur. Jag är fortfarande sjukskriven 25% och ska därmed jobba 6 timmar om dagen, varken mer eller mindre.
 
Hur då förmån? Här är det ju bara arbetstiden som spårat ur. Jag är fortfarande sjukskriven 25% och ska därmed jobba 6 timmar om dagen, varken mer eller mindre.

Så vitt jag vet får du inte ens jobba skeva tider. 6h, punkt. FK gillar inte att man svajar på tiderna. För egen del hade jag kapat nästa pass en timme, meddelat chefen det o markerat att jag inte får svaja på tiderna. Men det är jag det o jag vet också att det kan vara svårt när känslor o tankar spelar som de gör ibland.
 
Hur då förmån? Här är det ju bara arbetstiden som spårat ur. Jag är fortfarande sjukskriven 25% och ska därmed jobba 6 timmar om dagen, varken mer eller mindre.
Ja om du inte förstod vad jag skrev så har du uppenbarligen inte det problemet.
Vilket alltså är bra :)
 
Senast ändrad:
Så vitt jag vet får du inte ens jobba skeva tider. 6h, punkt. FK gillar inte att man svajar på tiderna. För egen del hade jag kapat nästa pass en timme, meddelat chefen det o markerat att jag inte får svaja på tiderna. Men det är jag det o jag vet också att det kan vara svårt när känslor o tankar spelar som de gör ibland.
Det stämmer. Jag får inte ändra arbetstiden med mer eller mindre tid. Det enda jag får göra är att flytta tid under dygnet men antal timmar ska vara exakt.

Nu blev jag ju liksom satt på pottkanten när utskicket skulle skickas den dagen och texten inte blev klar i tid.
 
Det tror jag också. Jag tycker det låter som att arbetsgivaren slog knut på sig för att göra en trevlig arbetsdag.
Nej, AG slog inte knut på sig. Hon är sån här. Hon brukar fixa fika och brukar bjuda på lunch när jag kommer. Men sen är det också ganska ostrukturerat med tider och sånt. Ibland kan jag plötsligt få ledigt när hon inte hunnit delegera uppgifter till mig eller om det är något allmänt lov. Och nu i juni bjuds jag på en resa till Spanien och det är inte särskilt mycket prestationskrav på den resan, något enstaka möte bara. Resten av tiden ligger man i poolen eller äter mat som kocken lagat.
 
...och jag skulle strunta i det om det var en engångsföreteelse, om jag hade en så schysst chef som TS har.
Samtidigt tycker jag strukturlösheten är jobbig även om den är både till fördel och nackdel.

Ytterligare nackdel med jobbet är avsaknaden av kollektivavtal, så jag har varken tjänstepension eller restidsersättning.
 
Hm. Jag tror att din chef försökte ge dig en bra dag, men att ni kanske har lite olika uppfattning om vad en bra dag är. Det kan vara bra att ha i bakhuvudet nästa gång det är dags för huvudkontorsdag. Då kan du berätta att du uppskattar att chefen bryr sig, men att det du helst av allt vill ha för att få en bra arbetsdag är ett tydligt schema i förväg, och att ni håller er till det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 018
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag upplevt Sweden International Horse Show. Jag åkte ju till Stockholm redan torsdag kväll. Det var jobbigare att köra än...
Svar
7
· Visningar
1 657
Senast: åke
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är inte så mycket jag kommer till skott med överhuvudtaget men en promenad om dagen får jag avklarad i alla fall. Sen har jag börjat...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp