Karlabarnen - Från födsel till flytt

Ser ni vem som är vem? :angel:
Ja de har väldigt olika vita tecken, men det är också på det jag känner igen dem, inte annat ;D Gissar att de ser väldigt mycket mer olika ut för ett vant öga. Kan ju se att de inte har samma uttryck också iofs, men har inte lärt mig vem som har vilket.
 
Ja de har väldigt olika vita tecken, men det är också på det jag känner igen dem, inte annat ;D Gissar att de ser väldigt mycket mer olika ut för ett vant öga. Kan ju se att de inte har samma uttryck också iofs, men har inte lärt mig vem som har vilket.

Jag tycker knappt de är lika varandra alls längre, ser nästan bara karaktären. De har ganska olika utstrålning och rörelser, låter olika, leker olika och tar kontakt på olika sätt. Dessutom har de ju börjat sätta ordentlig päls, det verkar bli ganska olika pälstyp på dem.

Men så ser jag dem typ 16 timmar om dygnet då, inte så konstigt att jag ser skillnad på dem ;)
 
Dagsfärska bilder på grabbarna:

26815195_10155432395708666_212780950119813654_n.jpg

26814861_10155432395753666_7472135132235828334_n.jpg

26804380_10155432395788666_2736074622340391437_n.jpg

26805182_10155432395828666_1263718252339443847_n.jpg

26993720_10155432395888666_5821847025887938379_n.jpg


Ser ni vem som är vem? :angel:

1. Tidus
2. Joel
3. Daud
4. Rost
5. Sonic

Kan det stämma? :D
 
Du får förbereda grabbarna för söndag när Karla har namnsdag! Så dom verkligen hinner ordna med tårta etc ;) (tänkte på dig när jag läste namnsdagen i kalendern)

Och dom har verkligen blivit stora! :love:
 
Teb träffade får för första gången idag, jag fick ett litet filmklipp skickat på messenger. Gjorde en del fina saker mot djuren, men så tydligt att han är för omogen för att fatta vad. Lite som brorsan Rost ;)

Så spännande att se hur de utvecklas nu i vår, jag får verkligen sitta på händerna och gömma långlinorna för att inte sätta igång mina...
Vad är det som gör att du väljer att vänta, och vad gör att dina valpköpare väljer att starta nu? :)
 
Vad är det som gör att du väljer att vänta, och vad gör att dina valpköpare väljer att starta nu? :)
Imoen är klar för träning, så henne hade jag också startat nu! De andra får, precis som mina, bara "hänga" lite hos fåren ibland för att se hur de beter sig.
 
Imoen är klar för träning, så henne hade jag också startat nu! De andra får, precis som mina, bara "hänga" lite hos fåren ibland för att se hur de beter sig.
Ah, så det är utifrån hur redo varje hund är för det? :idea:
(borde jag kanske fattat själv :o )
 
Rost har mognat lite, här första gången på hela min fårflock. Fortfarande aldrig tränat, bara "lattjat" (ni hör ju hur mycket hjälp/instruktioner han får - inget alls!) Hade tänkt filma för att göra en annons och se om det dyker upp nått bra hem åt honom, men blev nu sugen att ha kvar och börja starta honom lite redan ;)


Sonic är lite mer eftertanke, lite mindre valpglädje.
 
Rost har mognat lite, här första gången på hela min fårflock. Fortfarande aldrig tränat, bara "lattjat" (ni hör ju hur mycket hjälp/instruktioner han får - inget alls!) Hade tänkt filma för att göra en annons och se om det dyker upp nått bra hem åt honom, men blev nu sugen att ha kvar och börja starta honom lite redan ;)


Sonic är lite mer eftertanke, lite mindre valpglädje.
Haha men åh, vad det ser ut som att Sonic funderar på hur han ska komma åt fåren, när det är en häst i vägen! :D
 
Haha men åh, vad det ser ut som att Sonic funderar på hur han ska komma åt fåren, när det är en häst i vägen! :D

Ja han blev väldigt fundersam! Intressant dock att han direkt såg att det var nått annat än kor - för korna vallar han. Hästarna utövar ganska starkt drag för fåren, så det är lite knepigt att få loss alla, men det löste han ju till slut. Även om han var tvungen att vända sig om en gång och kolla så alla var med :D
 
Jag sitter här och svär över SVaK. Att vi ligger under SKK istället för ISDS gör att våra hundar räknas som "showhundar" i UK. Dvs nu när jag fått exportförfrågan till UK, så får jag vackert meddela att hunden kommer räknas som oreggad och därmed värd typ en tredjedel så mycket, och inte tävlingsbar på högre nivå.

Det svider en aning, kan jag säga, när man får förfrågan från en intressant köpare i Wales :mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp