Karlabarnen - Från födsel till flytt

Skämt å sido - dina valpar skulle jag inte ta emot gratis (att jag sedan skulle lipa som en idiot, det är något helt annat) - jag har inget liv att erbjuda dem. De är ju Karlas barn och måste få en möjlighet att leva det liv som de är skapta för. Det är något ytterst vackert att se någon göra rätt saker. Jag tror inte att jag är ensam på Buke om att tycka/tro/veta/känna så...jag tror till och med att det skulle vara extrema omständigheter om @dobbis skulle ta en.

Det är dock ett lärorikt privilegium att få följa med er på resan från löp till flytt, liksom det är ett privilegium att få följa med till fåren i Norge...
 
Skämt å sido - dina valpar skulle jag inte ta emot gratis (att jag sedan skulle lipa som en idiot, det är något helt annat) - jag har inget liv att erbjuda dem. De är ju Karlas barn och måste få en möjlighet att leva det liv som de är skapta för. Det är något ytterst vackert att se någon göra rätt saker. Jag tror inte att jag är ensam på Buke om att tycka/tro/veta/känna så...jag tror till och med att det skulle vara extrema omständigheter om @dobbis skulle ta en.

Det är dock ett lärorikt privilegium att få följa med er på resan från löp till flytt, liksom det är ett privilegium att få följa med till fåren i Norge...
Det var snällt skrivet :love:

Idag när jag vaknade så mötte Joel mig i vardagsrummet, glad som en mört. Han har nu lärt sig kravla över den 40 cm höga kanten på valplådan. Idag blir det alltså ommöblering av valprum, ut med lådan och upp med rejäla grindar och nån slags trappa till Karla...
 
Nu bor de så här
21730840_10155106039183666_4906252567523342320_n.jpg

21740361_10155105997988666_5092300860356256839_n.jpg


Aloy :love:
21731377_10155109298488666_566483181087171337_n.jpg
 
Jag har nu bestämt mig för att behålla Daud, Joel och Nate.










Och Teb, Sonic, Rost och Tidus....








Samt hoppas på att minst en fodervärd lessnar och lämnar tillbaka en av tikarna :angel:




Nä. Fy fan vad svårt det är. Och det börjar bli verkligt, nu när valpköparna kommer och hälsar på...
 
Jag har nu bestämt mig för att behålla Daud, Joel och Nate.










Och Teb, Sonic, Rost och Tidus....








Samt hoppas på att minst en fodervärd lessnar och lämnar tillbaka en av tikarna :angel:




Nä. Fy fan vad svårt det är. Och det börjar bli verkligt, nu när valpköparna kommer och hälsar på...
:heartcry::heart
 
Jag har nu bestämt mig för att behålla Daud, Joel och Nate.










Och Teb, Sonic, Rost och Tidus....








Samt hoppas på att minst en fodervärd lessnar och lämnar tillbaka en av tikarna :angel:




Nä. Fy fan vad svårt det är. Och det börjar bli verkligt, nu när valpköparna kommer och hälsar på...
Lugn bara ,när dom är 8-9 veckor så vill du mer än gärna bli av med dom och det vill ditt hem o andra hundar också.:D;)
 
Lugn bara ,när dom är 8-9 veckor så vill du mer än gärna bli av med dom och det vill ditt hem o andra hundar också.:D;)

Ja, mängden vill jag säkert bli av med (om inte annat för att få kvalitetstid med de som ska vara kvar), men individerna... det vore ju så spännande att starta alla individerna!

Och minst två kommer flytta en vecka över höstlovet, sen komma tillbaka en period för att flytta permanent vid jul. Så är det att sälja valpar till lärare... :p
 
Enligt min oprofessionella åsikt röstar jag på att du ska behålla Joel åtminstone :angel::D:love: så oerhört fina och roliga att få följa!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp