Kassera hjälm efter avkastning?

+ köp inte begagnat öht tycker jag :/, man vet aldrig vad hjälmen varit med om. Även en rel ny hjälm kan ha åkt i golvet och spräckts.
Sen när man köper hjälm så finns det alltid tillverknings datum i den och det är det man ska gå efter och inte inköps datumet. Dvs köper man en hjälm som det står 2015 i så får man byta den 2019 och inte 2021.

Det var det jag menade, skrev inte klart nog och hade ont om tid.

Men nej, hjälm speciellt till barn kan man låta bli att köpa begagnat. Jag kan tänka mig att köpa en riktigt fin begagnad hjälm och ha endast till tävling.
Men då är jag vuxen och vet risken jag tar för att se lite finare ut, hemskt det låter.
 

Liknande trådar

Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
3 831
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Äldre Jag är en kvinna på 40 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 728
Senast: Skorpion76
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp