Kastreringskomplikation?

Modig_Korn

Trådstartare
Min mamma har tre stallkatter varav två är syskon på runt 1år gamla, i våras kastrerades båda. Honan är precis som vanligt efter kastreringen. Hanen däremot har blivit som förbytt. Han går runt och pratar och gnäller och tjatar konstant. Från att ha varit en tyst katt till en väldigt verbal katt. Mam vet inte riktigt när det startade men att det kom efter kastrationen är hon rättså säker på. Är det en vanlig "komplikation"? / "biverkning" av kastrering? Alltså katten går runt och låter som en brunstig honkatt och det verkar rätt jobbigt för honom själv. Så nån som vet om det finns något att göra åt det eller är det så här han kommer leva sitt liv?
 
Det kanske har mer med personligheten att göra? Min kastrerade hankatt är extremt pratsam för det mesta. Stallkatten , som också är en kastrerad hankatt, säger knappt ett pip medan den okastrerade hankatten som stryker runt stallet är väldigt verbal mest hela tiden. :)
 
Min kastrerade hankatt är också väldigt pratsam, meddelar vad han vill hela tiden. Tror snarare det är en personlighetsgrej än har med kastreringen att göra. Tydligen pratar katter bara med sina människor och inte med varandra genom att jama
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har förvisso haft katt hela min uppväxt, men en hane. Nu har jag två honor, födda augusti -17 (syskon). Det börjar bli dags att...
2
Svar
32
· Visningar
3 120
Senast: Kiwifrukt
·
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 333
Senast: Kratus
·
Katthälsa Jag har fått ett problem jag inte ngnsin kunde mig förutse känns det som. Har 2 katter, en hona och en kastrerad hane, som bott...
Svar
16
· Visningar
3 067
Senast: Prosit
·
Katthälsa I morse vaknade jag av att det lät som att en katt blev flådd utanför dörrn och tänkte att det väl var parning på gång. Vaknade igen...
Svar
13
· Visningar
1 600
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp